Xiaomi SU7 Ultra, de 1.547 CP, a fost lansat cu un preţ cu 40 mii dolari mai mic decât se anunţa, costând de 4 ori mai puţin decât un Porsche Taycan

28 Februarie 2025, 14:33
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii au dezvăluit noul Xiaomi SU7 Ultra la sfârşitul lunii decembrie, după ce acesta şi-a adjudecat recorduri pe Nurburgring şi şi-a asigurat un start notoriu de carieră în faţa concurenţilor săi, precum Tesla Model S Plaid sau Porsche Taycan Turbo GT. Atunci, în momentul dezvăluirii modelului, chinezii prefaţau un preţ de circa 815 mii yuani, echivalentul a aproximativ 112.00 dolari. Dar acum, la startul oficial al vânzărilor, modelul electric de performanţă i-a frapat pe fanii din China cu un preţ cu 40 mii dolari mai mic decât cel anunţat iniţial, pornind de la 529.000 yuani, sau aproximativ 72.800 dolari!
Preţul de facto este, astfel, cu 35% mai mic decât cel anunţat iniţial, şi aici nu vorbi despre vreo promoţie de lansare, ci de preţul standard stabilit pentru acest model. Pur şi simplu chinezii au considerat că diferenţa nu trebuie să fie atât de mare dintre motorizarea de performanţă şi celelalte, întrucât costul de producţie nu are un decalaj atât de mare.
Iar asta creează o situaţie în care concurenţii săi de la Tesla şi Porsche par acum neiertat de scumpi. Şi asta pentru că Tesla Model S Plaid, spre exemplu, cu 1.020 CP şi cu tehnologie mult mai veche, porneşte de la 814.900 yuani, deci acelaşi preţ de 112.000 dolari pe care-l anunţase şi Xiaomi anul trecut. Se pare că aici a fost vorba de o tactică, pentru a-i ţine relaxaţi pe cei de la Tesla, că noul model chinezesc va avea acelaşi preţ, iar acum a venit mişcarea de graţie, care îi eclipsează total pe Model S Plaid.
Un preţ şi mai absurd, prin comparaţie, pare să aibă Porsche Taycan Turbo GT, versiunea de performant a lui Taycan. Acesta porneşte de la 1.998.000 yuani, echivalentul a circa 275.000 dolari!
Asta înseamnă că un Xiaomi SU7 Ultra costă de aproape 4 ori mai puţin decât un Porsche Taycan Turbo GT în China! Coeficientul direct raportat la preţul de bază ar fi de 3,78, însă Xiaomi oferă multe dotări standard avansate, precum elementele din carbon, pentru care la Porsche trebuie să se plătească în plus. Aşa că atunci când se bifează şi opţionalele, coeficientul ajunge la 4. În acelaşi timp, trebuie să menţionăm că ambele modele sunt oferite standard cu frâne de ceramică şi carbon.
Aşadar, chinezii tocmai au reuşit să lanseze un model de o performanţă excepţională, care prinde prima sută în 1,98 secunde, dar pe care au reuşit să-l facă să coste de 4 ori mai puţin decât un Porsche Taycan comparabil, deşi e mai puternic şi mai rapid ca acel Porsche. Chinezii i-au făcut totodată un knockout simbolic şi lui Tesla Model S Plaid, pentru că acel model nici măcar nu mai poate pretinde la o cifră apropiată de cai-putere, sau de tehnologie, având cu peste 500 CP mai puţin.
Într-un asemenea context, e cât se poate de car că pe piaţa internă a Chinei puţini vor fi cei care vor vrea să aleagă un Porsche electric de 4 ori mai scump decât un Xiaomi, sau o Tesla cu o treime mai scumpă şi mai învechită moral. Desigur, mai există pasionaţi de Porsche în China care pun valoare pe preţul mărcii, dar acei pasionaţi s-ar îndrepta mai degrabă spre modelele cu combustie, precum 911, şi nu spre Taycan. Aşa că Porsche poate aştepta cu siguranţă ca vânzările sale de Taycan Turbo GT pe piaţa chineză să se reducă la nivel de unităţi vândute rar şi ocazional şi nicidecum la mii de unităţi la care ar fi sperat.
1
20,510
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!