Germanii au lansat noul Audi A6 cu motoare diesel şi mild hibride, după ce au renunţat la ideea de a-l avea doar electric

4 Martie 2025, 17:32
Redacţia PiataAuto.md
La sfârşitul lunii iulie a anului trecut, Audi a lansat noua generaţie A6 în caroserie Sportback şi Avant, anunţând că A6 a devenit doar electric odată cu asta, urmărind strategia Audi de a trece treptat doar la modele electrice, şi de a separa denumirile modelelor în electrice şi non-electrice după principiul numerelor pare şi impare. În februarie 2025, însă, germanii au anunţat că renunţă la acest sistem confuz de denumiri, iar odată cu asta au anunţat şi faptul că pregătesc şi versiuni cu motoare cu combustie pentru noul A6. Ei bine, acum acest fapt s-a materializat, iar azi germanii au lansat noul A6 cu motorizări diesel şi mild hibride.
Deocamdată noul model a fost dezvăluit doar în caroserie Avant. La partea de design surprizele nu sunt foarte mari, dar totul zona frontală pune un accent mare pe grila mare, şi pe fantele din părţi, de parcă aproape că ar vrea să amintească de Audi RS6.
Noul model se laudă şi cu un coeficient aerodinamic bun pentru un break, de 0,25. Noul A6 devine astfel cel mai aerodinamic Audi în caroserie Avant produs vreodată, fapt care ar trebui să-i aducă beneficii în eficienţă.
Desigur, marea întrebare e cât de generoşi au fost, totuşi, germanii în a-i oferi noului A6 motoare cu combustie generoase. Şi răspunsul e simplu — nu s-au zgârcit, şi au pus chiar şi un motor V6, probabil încurajaţi de relaxarea anunţată ieri de Uniunea Europeană pentru emisiile CO2.
Va exista un motor diesel de 2,0 litri TDI de 204 CP, cu sistem mild hibrid. Iar pe lângă asta, e anunţat un motor V6 TFSI de 3,0 litri, echipat cu sistem mild hibrid, care va dezvolta 367 CP. E motorizarea prezentă pe Audi SQ5, în esenţă, doar că prezenţa sa aici, pe A6, arată clar că Audi a avut semnale că există o „sete” din partea clienţilor săi tradiţionali de A6 Avant pentru asemenea motoare mari şi savuroase şi n-a ezitat să lanseze noul A6 în primul rând cu acest propulsor.
Pe lângă asta, va exista şi un motor TFSI de 2,0 litri şi 204 CP, fără sistem mild hibrid. Această motorizare va fi şi cea mai accesibilă şi promite să înceapă de la 58.000 euro în Germania, în timp de dieselul va porni de la 61.700 euro.
Noul A6 va avea posibilitatea de a primi opţional şi suspensie pneumatică, şi punte spate viratoare, şi promite un confort semnificativ mai bun decât generaţia anterioară. Acest confort e promis şi datorită interiorului, doar că aici Audi A6 pare să nu-şi fi urmat propriile recunoaşteri că interioarele moderne ar fi mai puţin calitative decât anterior şi promisiunea de a nu mai pune atât de mult plastic lucios în habitacluri şi a le face mai consistente în calitate.
Actualul habitaclu abundă de plastic negru lucios, în special pe tunelul central. Şi, chiar dacă unii producători precum Mercedes spun că acum nici ecranele mari şi multe la număr nu mai reprezintă un atribut premium, Audi A6 a debutat cu 3 ecrane mari inclusiv unul dedicat pasagerului din dreapta.
3
38,454
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!