JD Power a publicat rezultatele unui studiu al satisfacţiei proprietarilor de modele electrice, iar BMW şi mărcile sud-coreene sunt în topul clasamentului

2 Martie 2025, 12:51
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani maşinile electrice au înregistrat evoluţii majore în tehnologia lor, iar vânzările acestora au fost foarte contrastante de la producător la producător. Pe de o parte, dintre producătorii germani, Audi şi Mercedes şi-au scăzut drastic vânzările de modele electrice, în timp ce BMW a crescut şi a stabilit noi recorduri. La nivel internaţional, Hyundai şi Kia continuă să lanseze consecvent modele noi şi să raporteze cifre frumoase de vânzări, în timp ce VW sau Ford sunt departe de ţintele lor, iar pe unele pieţe au scăderi dramatice. Ei bine, acum agenţia americană JD Power a publicat rezultatele unui studiu al satisfacţiei proprietarilor de modele electrice care arată o coincidenţă clară că mărcile care ocupă primele locuri în satisfacţia clienţilor sunt şi cele care vând cel mai bine.
Studiul analizează doar proprietarii din SUA, dar rezultatele lui coincid şi cu vânzările globale ale acestor producători vizaţi. În primul rând, în ultimul an cota de maşini electrice a crescut, iar indicele mediu de satisfacţie pentru maşinile electrice a crescut, după ce scăzuse anul precedent, ceea ce certifică faptul că maşinile electrice îşi rezolvă tot mai multe dintre problemele şi criticile anterioare şi încep a se alinia cu aşteptările posesorilor tot mai mult.
Cei de la JD Power constată că şi procesul de vânzare al maşinilor electrice s-a îmbunătăţit foarte mult, 69% din cei care au cumpărat pentru prima dată un model electric declarând că au primit instrucţiuni sau sfaturi detaliate în momentul achiziţiei, care le-au ajutat să evite situaţii nefaste şi să poată avea o exploatare lipsită de bătăi de cap.
Astfel, studiul a cuprins întrebări detaliate despre experienţa de exploatare în încercarea de a afla cât de satisfăcătoare e aceasta, pe o scară de la 0 la maxim 1.000 puncte posibile. Studiul a divizat separat modelele premium şi cele considerate a fi accesibile publicului larg, dar punctele afişate ne pot da şi o impresie a clasamentului general.
Astfel, modelul cu cei mai satisfăcuţi proprietari e BMW iX, acel SUV imens al mărcii germane. E a acumulat 790 puncte din 1.000, cel mai mult dintre toate modelele.
Următorul în clasament e tot un model german — BMW i4. Acesta şi-a adjudecat 783 puncte, fiind astfel foarte aproape de iX. Deci, BMW ocupă primele două poziţii şi în clasamentul premium, şi în cel general, iar asta arată elocvent că succesul celor de la BMW din ultimii ani vine din produse bune şi consecvenţă.
Abia pe locul 3 vine un model american, şi nu e vorba de o Tesla, ci de Rivian R1S, SUV-ul electric, care a adunat 770 puncte.
Tesla Model 3 vine abia pe poziţia 4, cu 767 puncte şi cei de la JD Power au inclus-o în categoria premium, deşi apartenenţa ei acolo e discutabilă.
Pe locul 5 s-a clasat Polestar 2, un model vândut în puţine exemplare, dar care se pare că-şi cucereşte posesorii, întrucât punctajul obţinut a fost de 764.
Următorul în clasament, şi primul în topul modelelor accesibile, e Hyundai Ioniq 6, un model care are mai multe atribute de premium decât Tesla Model 3, dar totuşi e plasat la altă categorie. El a adunat 751 puncte.
În acest top al maşinilor accesibile urmează apoi Kia EV6, cu 743 puncte, deci un alt model sud-coreean, tot cu arhitectură de 800 volţi.
Topul e continuat de Chevrolet Equinox E cu 737 puncte, însă imediat după el vine un alt model sud-coreean, Hyundai Ioniq 5, cu 728 puncte. În topul de mai departe mai alternează şi alte modele dar în top 10 se mai regăsesc modele sud-coreene precum Kia EV9, Hyundai Kona EV şi Kia Niro EV. Primul VW, modelul ID.4, vine abia pe poziţia 12 în clasamentul modelelor accesibile.
Foto: Clasamentul modelelor accesibile

Aşadar, aceste punctaje arată o evoluţie a pieţei, în care aceste contraste de vânzări sunt modelate în primul rând de experienţa reală în exploatare pe care o oferă aceste maşini posesorilor. Imaginea mărcii poate fi bună, dar nu neapărat că modelele electrice ale acelei mărci vor fi cel mai bune. Şi odată ce piaţa evoluează, BMW şi mărcile sud-coreene par să-şi câştige tot mai mult reputaţia că fac produse cu adevărat bune prin maşinile electrice pe care le lansează.
Foto: Clasamentul modelelor premium electrice

Apropo, studiul JD Power mai remarcă şi faptul că 94% din posesorii de maşini electric declară că sunt dispuşi să rămână la un model electric la viitoarea achiziţie şi doar 12% dintre ei admit că ar putea lua în calcul şi revenirea la un model cu combustie.
1
4,202
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!