O singură piesă a unui BMW Seria 7 E65 cu motor V12 poate costa mai mult decât întreaga maşină

21 Martie 2025, 12:45
Redacţia PiataAuto.md
Maşinile electrice sunt cele învinuite adeseori că pot ajunge să fie casate prea devreme din cauza costului exorbitant al bateriei lor, care ajunge adeseori să valoreze mai mult decât întreaga maşină la acel moment când bateria trebuie înlocuită. Asta face ca proprietarul să fie descurajat de a mai cumpăra o baterie nouă, dacă maşina de 10 ani pe care o deţine, spre exemplu, valorează mai puţin ca bateria. Dar un jurnalist al publicaţiei The Drive a descoperit de curând că o asemenea situaţie se poate întâlni şi la modelele cu combustie. Şi, în mod paradoxal, nu vorbim despre o componentă majoră, cum ar fi motorul, ci despre o piesă relativ mică. Situaţia a fost descoperită la un BMW Seria 7 din generaţia E65, în versiune 760, echipat cu motor V12.
Piesa cu pricina e pompa de combustibil şi e aplicabilă motorizărilor V12, produse între anii 2006 şi 2009. Protagonistul a fost consternat să vadă că o asemenea piesă, expusă la vânzare, costă 15.000 dolari!
În SUA un 760i din această generaţie poate fi cumpărat, în funcţie de stare, cu preţuri cuprinse între 9.500 şi 13.000 dolari, de obicei, doar maşinile cu istorii foarte speciale sau cifre de parcurs foarte mici apărând arareori cu preţuri mai mari. Respectiv, o singură pompă de combustibil ar costa mai mult.
Jurnalistul s-a pus să investigheze dacă e vorba de un caz izolat al unui asemenea preţ sau dacă e un fenomen cu această piesă.
A descoperit că preţurile pentru această piesă sunt peste tot cuprinse între 12.000 şi 15.000 dolari, în unele cazuri preţul iniţial fiind de 16.000 şi acordându-se o reducere de 1.000 dolari.
Foto: Pompa de combustibil ce costă mai mult decât maşina

În cataloagele vechi, aceeaşi pompă costa puţin peste 2.200 dolari, însă cifra era valabilă acum 16-20 ani, când acest model era în producţie.
Acum protagonistul a constatat că piesa nu mai e disponibilă pentru comandă, şi pompele care se mai găsesc din vânzare sunt puţinele de prin stocurile care au mai rămas în diverse părţi ale lumii.
Problema e că versiunea 760i a fost fabricată în relativ puţine exemplare, pentru că era cea mai scumpă, iar BMW nu folosea în acea perioadă motorul V12 pe alte maşini, ci doar pe Rolls-Royce-uri. Prin urmare, sunt puţine maşini în toată lumea, pentru a avea această piesă disponibilă în cantităţi mari, iar o mare parte din cei care ajung să o caute, o caută pentru Rolls-Royce, de fapt. Şi întrucât stocul rămas e foarte limitat, s-a ajuns la un preţ absurd de mare.
Jurnalistul spune că foarte mulţi aleg să repare pompele defecte manual, desfăcându-le şi asamblându-le înapoi cu ajutorul unor specialişti. Asemenea pompe la mâna a doua, reparate, sunt vândute cu preţuri mai mici, însă dacă cineva îşi doreşte piesa originală, nefolosită anterior, va trebui să plătească mai mult decât valorează toată maşina cu motor V12!
0
36,451
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!