Toyota a lansat un nou model electric, cu garanţie de 1.000.000 km la bateria sa

12 Martie 2025, 08:44
Redacţia PiataAuto.md
Toyota a lansat acum câţiva ani modelul bZ4X mai mult din necesitatea de a arăta un minim efort de conformare cu tendinţa maşinilor electrice, dar, în pofida unui start marcat de probleme şi rechemări în service, bZ4X a început apoi a înregistra cifre neaşteptat de bune în vânzări, datorită încrederii de care se bucură marca niponă. Aşa că acum japonezii au început a lua lucrurile mult mai în serios la capitolul maşinilor electrice şi au lansat azi noua Toyota C-HR+, un SUV electric care pune accent exact pe elementul principal ce formează imaginea mărcii nipone — fiabilitatea. De fapt, Toyota e atât de încrezută în fiabilitatea acestui model electric, încât anunţă că garanţia bateriei poate ajunge la 1.000.000 km, dacă proprietarii vor veni în service măcar o odată în an, pentru o minimă inspecţie a ei.
Aşa cum sugerează numele său, noul model se bazează pe designul lui C-HR, dar şi pe o adaptare a platformei tehnice TNGA, numită e-TNGA BEV. Mai ales în ultimii 1-2 ani producătorii auto au învăţat să poată gândi platformele tehnice astfel încât cu minime modificări în zona tunelului central ele să poată fi folosite şi la modele cu combustie sau hibride, şi la cele electrice.
Pentru Toyota, strategia e a numi noul model electric aproape la fel ca unul hibrid, adăugând doar un „+”, e una care ar trebui să dea senzaţia de normalitate pentru acesta şi de a-i spori încrederea, că şi calităţile şi valorile acestui model electric sunt similare.
Noua Toyota C-HR+ va fi disponibilă atât în versiune cu tracţiune faţă, cât şi integrală. Tot două opţiuni vor fi şi la mărimea bateriei, care poate avea fie o capacitate de 57,7 kWh, fie una de 77 kWh. Nu sunt baterii foarte mari, deci, dar trebuie să ne amintim că şi modelul e unul compact, ceea ce implică în mod normal şi un consum mai mic.
Cei care vor opta pentru tracţiunea faţă şi bateria de 57,7 kWh, vor avea un electromotor de 167 CP. Dacă se optează pentru tracţiunea faţă, dar cu bateria mai mare, de 77 kWh, atunci electromotorul e mai puternic, ajungând la 224 CP.
Versiunea cu tracţiune integrală va fi disponibilă doar cu bateria mai mare şi va avea două electromotoare, care vor putea livra împreună 343 CP! Maşina va fi una din cele mai dinamice din gama Toyota, reuşind să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde!
Puterea de încărcare ajunge la 150 kW, deci e relativ mediocră faţă de standardele actuale dar la o capacitate de 77 kWh, o încărcare de la 10 la 80% înseamnă să pui în baterie cam 53,9 kWh, ceea ce, la o putere de 150 kW, ar trebui să însemne cam 20-28 minute. Nu e ultra rapid, dar e în limita parametrilor decenţi, iar în cazul achiziţiilor mai raţionale, parametrii decenţi pot fi un argument suficient.
Toyota spune că a ajustat arcurile şi amortizoarele suspensiei pentru a o adapta noii greutăţi şi a o face plăcută în condus. Toate sistemele de siguranţă vor fi oferite standard pe noul model, ceea ce-l va face şi mai convingător în achiziţii.
Interiorul are un display mai mic şi mai funcţional în rol de cadrane de bord şi unul mai mare, de 14 ţoli, în rol de ecran principal. Acesta e integrat, însă, în corpul său mai mare de plastic, care include şi butoane fizice în partea de jos, într-un stil aplicat şi pe alte modele recente de la Toyota şi Lexus.
În fine, cel mai curajos anunţ al celor de a Toyota vine la partea de garanţie, oferită acestui model. Toyota spune că bateria acestei maşini îşi va păstra minim 70% din capacitate şi după 10 ani. Indiferent de modul în care proprietarii o vor exploata, şi indiferent dacă aceştia vor vizita cu regularitate service-urile Toyota, garanţia standard oferită pentru baterie e de 8 ani sau 160.000 km. Însă dacă proprietarii vor adera la programul Battery Care, care presupune minim o vizită anual la un service Toyota pentru verificarea sănătăţii bateriei, atunci garanţia oferită de producătorul japonez pentru această baterie a fi de 10 ani sau 1.000.000 km!
5
19,242
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!