Un Hyundai Ioniq 5 electric din Coreea de Sud a parcurs peste 665 mii km în mai puţin de 3 ani

29 Martie 2025, 10:31
Redacţia PiataAuto.md
Un Hyundai Ioniq 5 cu parcurs imens a fost observat în Coreea de Sud în timp ce-şi încărca bateria la o staţie fast charge, de către un pasionat de maşini electrice. Acesta a discutat cu proprietarul şi a făcut şi poze la maşina electrică, iar istoria acesteia e surprinzătoare, întrucât acest automobil pare a fi exemplarul cu cel mai mare parcurs pe odometru dintre toate unităţile de Ioniq 5 produse. Odometrul maşinii indica 666.255 km la momentul fotografierii sale.
Foto: Exemplarul de Hyundai Ioniq 5 din Coreea de Sud, cu parcurs record

Maşina e fabricată în 2022, în a doua jumătate a anului, deci nu are încă nici măcar 3 ani compleţi împliniţi! Asta ar însemna că proprietarul parcurge cam 240.000 km pe an cu maşina sa electrică, sau cam 650 km pe zi, în mediu!
Proprietarul maşinii e un agent de vânzări şi călătoreşte mult cu ea în diverse oraşe ale ţării pentru munca sa. Nu are prea mult timp să stea la încărcat, aşa că foloseşte din plin beneficiul bateriei şi arhitecturii de 800 volţi, care-i permite încărcări ultra rapide la staţiile publice.
Prin urmare, cea mai mare parte a încărcărilor acestei maşini au fost făcute la staţii fast charge, cu puteri de până la 350 kW!
Cândva, se spunea că încărcările fast charge reduc viaţa bateriilor, iar aceste informaţii se vehiculau încă atunci când prizele fast charge încărcau bateriile cu puteri de 50-150 kW. Prin urmare, puterile de 350 kW ar fi trebuit să distrugă rapid această baterie, dar asta nu s-a întâmplat.
Tot secretul e în faptul că maşinile noi, cu inginerie cu adevărat avansată, îşi precondiţionează bateriile pentru încărcare fast charge şi le aduc la temperatura corectă, care le permite şi puteri mari de încărcare, dar şi evitarea efectelor de formare a dendritelor în electroliţi, fapt care era cauza accelerării degradării unei baterii. Prin urmare, la un model precum Hyundai Ioniq 5 acest efect e redus la un minim absolut, iar maşina asta a rezistat excelent chiar şi cu asemenea încărcări fast charge de mare putere. Iar Coreea de Sud are un număr imens de prize fast charge de 350 kW şi mai mult.
Proprietarul maşinii a povestit că modelul său electric a avut un singur schimb de baterie la 580.000 km. Deci, prima baterie a rezistat 580.000 km, cu tot cu încărcările ultra rapide!
Foto: Bateria lui Hyundai Ioniq 5

Mai mult ca atât, deşi maşina avea o cifră atât de mare de parcurs, producătorul a acceptat înlocuirea gratuită a bateriei sale, chiar dacă teoretic ar fi putut să pretindă că parcursul mare nu o mai califică pentru un asemenea schimb. Însă Hyundai a ales să-şi recompenseze un client care le foloseşte maşina atât de intens, iar acea baterie veche poate servi drept obiect de studiu valoros pentru inginerii producătorului, înţelegând şi mai bine evoluţia în timp a acesteia.
Totuşi, în alte regiuni ale lumii, proprietarii mai puţin norocoşi de Hyundai Ioniq 5, maşinile cărora au ieşit din garanţie, raportau anterior că o baterie nouă la acest model poate costa 50-60 mii dolari, tocmai pentru că ar fi foarte complexă şi avansată. Dar aceste preţuri sunt cu siguranţă umflate de multe taxe adiţionale şi profituri ale centrelor de service, or, întreaga maşină nouă valorează mai puţin în multe regiuni ale lumii şi atât timp cât vorbim de o maşină aflată încă în producţie curentă, e imposibil ca ea să coste de facto mai mult ca toată maşina.
Totuşi, sud-coreeanul pare să fi fost mult mai norocos cu maşina sa, întrucât a beneficiat şi de schimb gratuit al bateriei şi e încântat de ea. Consumul mediu indicat de maşină în momentul pozării era de 6,6 km/kWh, ceea ce corespunde cu 15,15 kWh/100 km. O cifră foarte bună pentru condusul pe autostrăzi la distanţă lungă, deci.
2
7,637
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!