Un norvegian a primit un cost exorbitant pentru un motor nou la un Audi e-tron electric, iar ulterior service-ul a redus preţul de 10 ori

22 Martie 2025, 10:23
Redacţia PiataAuto.md
Norvegia are deja peste 800.000 maşini electrice în circulaţie de toate vârstele, într-o tară de 5,5 milioane de locuitori, iar asta face din ea ţara cea mai elocventă pentru urmărirea particularităţilor de exploatare a multor maşini electrice, mai ales că şi clima nordică pune o presiune mai mare pe uzura tuturor maşinilor. Iar în ultimul timp au ieşit la iveală mai multe situaţii în care preţurile la unele componente necesare maşinilor electrice sunt pur şi simplu exorbitante, şi aici nu facem referinţă la baterie, ci la orice alte componente, de la cele mai importante până la cele cu funcţii auxiliare sau părţi de caroserie. De curând, un norvegian pe nume Bard Stadheim, a primit o factură cu un cost exorbitant pentru un nou electromotor pe puntea spate la un Audi e-tron electric pe care-l deţine. Consternat de situaţie, acesta a tot insistat la service şi în mod paradoxal a primit în cele din urmă o factură de 10 ori mai mică, fapt care arată cât de aleatorii şi lipsite de justificare sunt preţurile practicate de aceste service-uri Audi la maşinile electrice, concluzionează norvegianul într-o relatare a publicaţiei norvegiene motor.no.
Audi e-tron e un model ce a ieşit în evidenţă de mai multe ori în ultimele luni la service-urile din Norvegia, pentru că acum se împlinesc cei 5 ani de garanţie iniţială pe care producătorul îi oferea la lansarea acestuia, aşa că aceste primele maşini cumpărate ajung deja să fie reparate pe banii clienţilor, iar aici aceşti posesori ajung să se confrunte cu o realitate neaşteptată la service-urile oficiale Audi.
În ianuarie, scriam despre un norvegian care primise o scrisoare de la Audi în care era informat că bateria sa trebuie schimbată de urgenţă în cadrul unui recall, dar service-ul l-a programat abia peste 9 luni la o vizită, din cauza faptului că un singur om poate face asemenea lucrări.
În februarie, scriam despre un alt proprietar de Audi e-tron, care primise o factură uriaşă de 2.565 euro pentru nişte banale amortizoare la hayonul portbagajului la maşina sa, şi a fost nevoit să caute componente alternative, plătind de 5 ori mai puţin pe ele.
Iar la începutul lunii martie, un alt norvegian, pe nume Zohir Kouabache, a primit o factură uriaşă de peste 21.000 euro pentru reparaţia maşinii sale, tot un Audi e-tron, imediat după ce ea ieşise din garanţie. În acea factură era inclus şi un electromotor nou pe puntea spate, de 110.000 coroane, deci circa 10.000 euro. După ce Zohir şi-a făcut cunoscută istoria în presa norvegiană, service-ul Audi i-a redus factura de la 21.000 euro la 2.560 euro.
Acum norvegianul Bard Stadheim s-a confruntat cu o situaţie în care şi la e-tron-ul său din 2019, electromotorul spate a trebuit înlocuit, din cauza unei probleme care devine deja foarte cunoscută la aceste modele, când lichidul de răcire începe a se scurge şi ajunge în zona lubrifiată cu ulei, riscând să ajungă şi la componente cruciale electrice. Într-un articol cu video de acum două săptămâni un mecanic dezasambla un asemenea electromotor şi arăta construcţia şi specificul acestei probleme.
Ei bine, proprietarul norvegian de Audi e-tron a primit de la service-ul Audi o factură similară de 110.000 coroane pentru un electromotor nou, deci 10.000 euro. Maşinile al mâna a doua de acest tip costă în jurul de 20-22 mii euro în Norvegia, deci 10.000 euro înseamnă o investiţie de aproape jumătate din valoarea actuală a maşinii.
După ce a primit prima factură, norvegianul le-a trimis un mesaj celor de la service-ul Audi, întrebându-i dacă pot reduce preţul. Aceştia i-au oferit o reducere de 25.000 coroane, preţul nou fiind de 85.000 coroane.
După asta, Bard a mai insistat cu un nou mesaj şi le-a expediat celor de al Audi articolele din presa norvegiană cu cazul lui Zohir Kouabache, descris mai sus, care avusese nevoie în mod analogic de un electromotor nou spate.
Cei de la service-ul Audi i-au răspuns apoi cu o nouă factură, de această dată de doar 11.000 coroane, adică doar 1.000 euro, sau de 10 ori mai mică decât factura iniţială.
Bard a acceptat acest preţ, pe care îl consideră deja justificat şi acceptabil pentru un nou electromotor. Dar situaţia asta arată cât de volatile sunt aceste preţuri practicate de service-urile Audi la componentele maşinilor electrice, dacă insistenţa unui client poate reduce preţul de 10 ori la o componentă! Se operează cu marje de profit imense, deci — cam asta se poate deduce din aceste practici. E ca şi cum cu aceste maşini electrice service-urile Audi ar avea mult mai puţin de lucru, iar când au ocazia or să jupoaie clienţii cu suma maximă cu care o pot face. Cel puţin asta e senzaţia creată în urma unor asemenea experienţe.
Presa norvegiană a rugat importatorul Audi din ţară să comenteze aceste situaţii din service-urile sale şi răspunsul a fost evaziv şi vag, menţionându-se că în unele cazuri există posibilitatea de a opera cu programe de bunăvoinţă ale producătorului, care permit înlocuirea unor componente pe seama uzinei chiar şi după expirarea garanţiei, iar service-urile Audi sunt întotdeauna dispuse la dialog. Deci, ar cam trebui să se negocieze la service-urile Audi exact ca la bazarurile din Antalya sau Marrakech, când e absolut normal ca un negustos să-ţi propună ceva cu 100 dolari, ia dacă negociezi bine cu el, poţi ajunge să cumperi cu 10 dolari. Cam asta ar fi deschiderea spre dialog aici. Nu toţi proprietarii ar vrea să treacă prin experienţa de a-şi face istoriile publice sau de a tot insista la service pe reduceri, doar ca să obţină la final un preţ raţional. Deci, situaţia e una care trebuie luată în considerare, iar ea nu contribuie nicidecum la experienţe mai bune de exploatare a acestor maşini la mâna a doua sau la o valoare mai bună de revânzare a lor.
0
17,695
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!