A fost semnat contractul pentru o nouă porţiune montană a autostrăzii A8 din România, cu 7 tuneluri şi 46 de poduri

30 Aprilie 2025, 11:35
Redacţia PiataAuto.md
Ieri, 29 aprilie, a fost semnat contractul pentru o nouă porţiune montană a autostrăzii A8 din România, cu o lungime de 19,3 km, cuprins între Pipirig şi Vânători-Neamţ, care va conţine 7 tuneluri şi 46 de poduri.
Noul lot de autostradă se alătură altor două aflate deja în faza de implementare la CNAIR — Târgu Mureş - Miercurea Nirajului (tronson I, cu o lungime de 24,40 km) şi Leghin - Târgu Neamţ (tronson III, cu o lungime de 29,91 km). Acestor segmente li se alătură şi podul peste Prut, de la Ungheni, construcţia căruia a demarat acum câteva zile.
Noul lot de autostradă, pentru care a fost semnat ieri contractul la CNAIR, face parte din tronsonul II, de 161,50 km lungime totală, divizat la rândul lui în 6 loturi. Pentru lotul 2a Ditrău — Grinţieş, de 37,90 km lungime, contractul a fost semnat în martie 2025, acel lot fiind cel mai lung din acest tronson şi trecând de asemenea prin relief montan dificil. Lotul va avea 19 tuneluri şi 63 poduri şi viaducte.
Lotul alăturat, 2b Grinţieş — Pipirig, cu o lungime de 31,5 km, are un grad de dificultate similar, iar în martie se anunţa primirea a două oferte la licitaţia pentru acesta.
Iar lotul pentru care a fost semnat contractul de ieri e alăturat cu cel menţionat mai sus, fiind vorba de 2c Pipirig — Vânători Neamţ, de 19,30 km lungime.
Nivelul de dificultate a reliefului montat este şi aici mare, întrucât în cei 19,30 km lungime se vor include 7 tunele şi 46 de poduri. Segmentul de autostradă va mai conţine două parcări cu infrastructura necesară dotării cu staţii de încărcare a maşinilor electrice, dar şi un nod rutier în zona localităţii Pipirig, la intersecţia cu DN15B.
Câştigătorul licitaţiei e asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. + SPEDITION UMB S.R.L. + TEHNOSTRADE S.R.L. + EURO-ASFALT d.o.o. (România şi Bosnia Herţegovina). Primele trei componente le asocierii sunt renumire de la lucrările la autostrada A7 pe care le fac, iar cea de-a 4-a e o companie bosniacă, cu experienţă în tuneluri. Asocierea celor 4 mai e prezentă în aceeaşi formulă şi la segmentul Margina-Holdea de pe autostrada A1, spre exemplu.
Noul contract, semnat ieri, are o valoare de 2,69 miliarde lei fără TVA, iar lucrările vor dura 48 de luni, unde 12 luni sunt atribuite proiectării şi 36 luni pentru execuţie.
Termenul mai mare de execuţie e atribuit acestor porţiuni montante din motive evidente de dificultate. Cele 7 tunele care vor trebui forate aici au o lungime totală de 1,44 km. Cel mai scurt tunel va avea 70 metri lungime, iar cel mai lung — 490 metri. Din cele 7 tuneluri, 5 vor fi bidirecţionale, iar două — unidirecţionale.
Dintre cele 46 de poduri şi viaducturi, cel mai lung va avea 428 metri lungime. În total, întreaga autostradă A8, supranumită şi Autostrada Unirii, va avea o lungime de circa 305 km între Ungheni, Iaşi, Târgu Frumos, Paşcani, Târgu Neamţ, Gheorghieni, Sovata şi Târgu Mureş. De la Târgu Mureş, autostrada A8 se va conecta cu actuala A3 şi va asigura astfel o traversare completă a României de la est va vest, incluzând şi regiunea Moldovei.
3
1,943
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!