Americanii au descoperit că aproape 30.000 de motoare V8 imense au clacat în ultimii ani fiind încă aproape noi

30 Aprilie 2025, 22:56
Redacţia PiataAuto.md
Acum trei luni, publicam un articol cu video în care un mecanic din SUA dezasamblase un motor V8 de Cadillac Escalade, care clacase la doar 6 km parcurşi, deci abia ieşind din parcarea dealer-ului. Atunci mecanicul spunea că amicul lui de la dealer-ul Cadillac i-a spus că asemenea cazuri nu sunt unice, existând un adevărat fenomen cu o rată mare de defecte ale motoarelor de 6,2 litri V8 încă din primii kilometri parcurşi. Ei bine, se pare că fenomenul e unul cu adevărat mare, iar acum au ieşit la iveală informaţii curioase despre amploarea lui, datorită unor acte disponibile public, pe care General Motors a trebuit să le depună la agenţia pentru siguranţa traficului NHTSA, care a iniţiat o anchetă.
Agenţia a iniţiat această anchetă după ce a primit aproximativ 350 de plângeri de la consumatori despre motoare V8 care au cedat încă fiind noi. NHTSA le-a solicitat celor de la GM date exacte despre incidenţa defectelor la acest motor şi aşa au devenit publice datele prin care General Motors confirmă că din aprilie 2021 până în februarie 2025 a înregistrat 28.102 motoare V8 cu numele de cod L87 clacate în situaţii similare. Din ele, 14.332 au rămas blocate brusc, blocând mişcarea maşinii.
Componentele care au cedat în aceste cazuri variază, dar toate se învârt în jurul bielelor rupte, cuzineţilor sau arborelui cotit, exact ca şi în acea relatare din februarie. Se pare că bielele şi conexiunile lor cu pistoanele ar fi prost proiectate, iar în momentul eşuării, în funcţie de turaţii şi rezistenţă, se rupe punctul cel mai slab şi are loc marea catastrofă în motor, soldată adeseori şi cu spargerea blocului motor de către biela ruptă.
Totuşi, cei de la GM spun că există şi o parte bună în toată situaţia, şi anume că şoferii ar putea fi alertaţi de maşină că urmează să se întâmple clacarea fie prin troncăniri, bătăi sau alte sunete ciudate în motor, fie prin aprinderea martorului Check Engine. De asemenea, în unele cazuri motorul dă semne că nu vrea să ia turaţii şi ar avea putere redusă.
Deci, conform celor de la GM, nu e ca şi cum toţi ar fi luaţi prin surprindere de asta, pentru că unii pot auzi sunetele prevestirii catastrofei cu câteva secunde înainte.
Partea cea mai bizară e că doar rata uriaşă de defecte nu e un motiv de recall obligatoriu în SUA, ci doar benevol, dacă vrea producătorul, pentru că acesta e obligat de garanţie să schimbe acele propulsoare. Doar dacă se demonstrează că un defect poate produce un risc pentru siguranţa traficului, fie pentru cei din maşină, fie pentru cei din preajmă, atunci recall-ul poate fi ordonat şi devine obligatoriu.
Totuşi, din zecile de mii de cazuri de motoare clacate, se pare că ar exista 12 accidente rutiere ce par a fi produse de ceastă defecţiune, în urma blocării bruşte a propulsie. De asemenea, în 42 de cazuri clacarea a fost urmată de incendii. Aici cu siguranţă e un caz mai grav decât la orice model electric, dacă sunt deja cunoscute 42 de asemenea cazuri doar în SUA.
Cei de la GM nu au putut exclude că incendiile sunt rezultatul acestor cedări ale motoarelor, aşa că le-au raportat şi pe ele. Acum cei de la NHTSA rămân să investigheze toate aceste informaţii şi să decidă dacă vor obliga sau nu GM să iniţieze o rechemare în service şi să înlocuiască toate motoarele V8 de 6,2 litri din ultimii ani cu altele care să nu mai cedeze la fel de repede.
Acest motor a fost instalat mai ales pe Cadillac Escalade şi Escalade ESV, dar se regăseşte şi pe modele precum Chevrolet Silverado 1500, Tahoe şi Suburban, GMC Yukon şi Yukon XL, precum şi pe GMC Sierra 1500.
Recunoaşterea acestui defect de către producător va însemna că acei proprietari cărora li s-ar fi spus eventual că motorul ar fi cedat din cauza lor, pentru că ar fi făcut ceva greşit, şi au plătit din buzunarul propriu, vor putea solicita rambursarea costurilor de reparaţie acum, odată ce s-a demonstrat că problema e într-un propulsor prost proiectat.
Aşadar, până şi motoarele V8 imense, considerate cândva mari consumatoare de carburant, dar cel puţin indestructibile, pot ceda la doar câţiva kilometri parcurşi. Mai mult ca atât, chiar şi aceste motoare cu combustie, fără a avea propulsie hibridă sau electrică, au putut genera 42 de incendii, fără să se ştie prea mult de ele, în timp ce la o modelele electrice e suficient uneori să se producă 1-2 incendii sonore şi imediat sunt declanşate anchete.
2
23,981
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!