BYD a raportat creşteri excepţionale de vânzări în primul trimestru al anului 2025, într-un contrast major faţă de Tesla
2 Aprilie 2025, 12:31 Ilie Toma
Producătorul chinez BYD şi-a raportat rezultatele pentru primul trimestru al acestui an, iar cifrele acestuia sunt de-a dreptul excepţionale. Vânzările au crescut în total cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, într-un contrast major faţă de Tesla, care a înregistrat scăderi dramatice în mai multe regiuni ale lumii. Producătorul american e aşteptat să-şi publice azi rezultatele, iar în contextul acestor cifre publicate de BYD, e aproape o certitudine că Tesla va fi devansată substanţial la numărul de maşini electrice vândute.
În primul trimestru, BYD a vândut 416.388 automobile electrice cu baterii, în această cifră neincluzându-se plug-in hibrizii. Vânzările de maşini electrice BYD cu crescut cu +39% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când cuantificau 300.114 automobile.
BYD a crescut şi mai puternic în zona plug-in hibrizilor, însă. În primele 3 luni au fost livrate 569.710 asemenea automobile, în creştere cu +76% faţă de cele 324.284 maşini similare livrate în primele 3 luni ale anului trecut.
Astfel, în total, în primele 3 luni BYD a vândut 986.098 autoturisme, cifră care constituie suma dintre electrice şi plug-in hibrizi, întrucât compania chinezească nu mai produce de 3 ani maşini cu combustie fără sisteme PHEV. Pe lângă asta, BYD a mai vândut autobuze şi alte vehicule, iar vânzările totale ale companiei în 3 luni au fost de 1.000.084 vehicule.
Întrucât plug-in hibrizii au crescut mai tare decât electricele, cota acesta a scăzut în mixul de vânzări BYD, ajungând la 42,2%, în timp ce plug-in hibrizii au cuantificat 57,8%.
Şi exporturile BYD au crescut enorm, cu 111% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 206.084 automobile.
Toate aceste rezultate vin în primul trimestru, considerat de obicei mai slab în China din cauza sărbătorilor lungi. De asemenea, aceste rezultate au fost obţinute înainte de a se face simţit efectul marilor lansări din această perioadă, precum sistemul avansat de siguranţă Gods Eye oferit pe toate modelele, inclusiv cele mai ieftine, sau lansarea arhitecturii de 1.000 volţi cu primele două modele bazate pe ea.
Toate aceste mişcări strategice abia urmează să-şi aducă efectul în vânzările de mai departe din acest an. Prin urmare, Tesla va fi cu certitudine detronată din poziţia de lider la maşini electrice nu doar la nivelul unui singur trimestru, ci şi la nivelul întregului an. Or, Tesla a inovat în ultimii ani, în special pe Cybertruck, dar a făcut-o cu paşi mici sau pe modele care nu generează un volum mare de vânzări. Pe lângă asta, Tesla are o mare problemă de imagine în ultimele luni în multe regiuni ale lumii, iar cu atât de multe alternative existente, un produs bun cu o imagine rea de marcă nu mai e suficient pentru ca toţi cumpărătorii să-l accepte.
Aşa cum spuneam, cifrele celor de la Tesla urmează a fi publicate miercuri, 2 aprilie. După anunţarea lor, va fi clară discrepanţa la care a ajuns producătorul american faţă de principalul său concurent din lume.