Chinezii au lansat pe neaşteptate un motor V8 twin turbo cu care vor concura cu germanii în ultimele nişe neatinse până acum
24 Aprilie 2025, 14:39 Redacţia PiataAuto.md
Producătorii chinezi au luat-o înaintea celor germani şi occidentali cu tehnologiile maşinilor electrice, iar asta e un fapt incontestabil deja, discrepanţa mărindu-se cu un ritm enorm. Cam acelaşi lucru se întâmplă şi cu modelele plug-in hibride în ultimii ani. La modele simple cu combustie, însă, chinezii mizează de obicei pe motoare de 1,5 litri turbo sau maxim 2,0 litri, acestea fiind nişele unde chinezii nu tocmai excelează la propulsie, ci mizează mai degrabă pe preţ mai accesibil şi tehnologii auxiliare. Singura nişă în care chinezii erau în mod clar cu mult în urmă era cea a modelelor premium cu combustie, care să aibă un V8 imens şi puternic sub capotă. Ei bine, acum, la salonul auto de la Shanghai, chinezii de la Great Wall Motors (GWM) au lansat un nou motor V8 twin turbo de performanţă, cu care vor concura cu germanii şi în ultimele nişe neatinse până acum, informează publicaţia australiană Drive.
Planurile iniţiale sunt de a pune acest motor pe modelele din gama Tank — deci vorbim de acele SUV-uri cu siluete de offroader-e, care au devenit tot mai populare în ultimii ani, în special la export.
Noul V8 twin turbo are 4,0 litri cilindree şi va permite gamei Tank să concureze cu modele precum Mercedes-AMG G63, dar şi să surclaseze performanţele unor modele Land Rover sau Toyota Land Cruiser.
Chinezii de la GM îşi descriu noul motor ca o capodoperă în construcţia motoarelor de cilindree mare şi înaltă performanţă din China şi ca o armă secretă pentru cucerirea segmentelor de lux.
Puterea şi parametrii exacţi ai noului motor V8 chinezesc n-au fost anunţaţi, dar acesta va putea atinge 8.000 rpm, iar sugestiile de la Shanghai par să indice că acesta ar putea oferi 450 kW putere, deci cam 612 CP!
Mai mult ca atât, chinezii sugerează că planifică să combine noul motor V8 şi cu un sistem plug-in hibrid de performanţă, iar astfel puterea totală a unui astfel sistem de propulsie va fi cu mult mai mare.
Foto: Cele două turbine sunt montate în interiorul blocurilor
Cei de la GWM şi-au declarat ataşamentul lor faţă de motoarele cu combustie pentru anumite segmente, spunând că părerea lor e că unele nişe propulsia electrică nu poate înlocui un motor V8 cu senzaţiile acestuia. Tocmai de asta, aceştia vor să ajungă şi în acele ultime nişe.
În mod clar primele modele care vor primi noul motor vor fi offroader-ele Tank, dar ulterior acesta s-ar putea răspândi şi spre alte segmente, cum ar fi limuzine de top sau maşini sport. Aceste ultimele două segmente nu sunt deocamdată confirmate. Însă Land Rover, Toyota, Lexus şi mai ales Mercedes au deja motive de îngrijorare.
Acest noul propulsor V8 biturbo nu e primul motor cu 8 cilindri al chinezilor de la GWM. Anul trecut ei au lansat motocicleta Suou S2000, cu motor de 8 cilindri boxer, cu o inginerie absolut unică în lume. Acel motor are 2.000 cm cubi capacitate sumară, deci câte 250 cm cubi per cilindru, aşa cum aveau modelele Ferrari de demult. Iar miza chinezilor era oferirea unor senzaţii irepetabile de condus, ceea ce le-a şi reuşit, întrucât motorul e calificat în permanenţă ca unul din cele mai speciale din lume.
Aşa că lansarea noului V8 de acum ar trebui tratată cu toată seriozitatea, or, chinezii îşi fac astfel loc să-i înghesuie pe germani şi japonezi şi în segmentele în care aceştia încă se mai simţeau dominanţi.