Chinezii au lansat un supercar electric uşor, care cântăreşte mai puţin decât bateria unui Hummer EV şi costă cât un VW Golf

28 Aprilie 2025, 11:19
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii au avut o perioadă intensă de lansări în jurul salonului auto de la Shanghai, iar una din cele mai neaşteptate şi curioase dintre ele a fost noul supercar electric JMEV 01, care e conceput pentru a fi foarte uşor, foarte rapid datorită greutăţii reduse şi foarte accesibil pentru un supercar.
Noul supercar a fost dezvăluit iniţial acum 3 ani, dar era mai mult un deziderat decât un model de serie. După trei ani, compania care l-a creat i-a schimbat denumirea, i-a perfecţionat ingineria şi a obţinut şi susţinerea celor de la Xiaomi pentru a aduce acest model pe piaţă. Iar în forma sa de serie de acum, acesta a devenit şi mai intrigant.
Noul JMEV 01 a fost creat iniţial de start-up-ul Tianjin Gongjiangpai Auto Technology, abreviat ca TGAT, iar între timp Xiaomi a investit câteva zeci de milioane în această companie. Liu Dezheng, cofondator la Xiaomi, e şi unul din directori TGAT acum. Iar toate astea au făcut ca acest supercar de vis, aproape utopic la începuturile sale, să ajungă realitate.
Modelul e configurat ca un roadster cu două uşi, desenat în mod evident în stilul Ferrari. Maşina e construită pe o structură tubulară, aşa cum obişnuiau de demult supercar-urile italiene, pentru a menţine greutatea redusă.
Asta i-a permis lui JMEV 01 să aibă acum o masă proprie de doar 1.365 kg, surprinzător de mică pentru o maşină electrică. De fapt, modelul electric Hummer EV are o baterie uriaşă care cântăreşte 1,6 tone, deci în acest caz toată maşina electrică are mai puţine kilograme decât bateria lui Hummer EV.
Şi asta chiar dacă noul supercar chinezesc are amortizoare de curse, suspensie sofisticată, frâne mari, de 360 mm diametru. Iar frânele faţă au 6 pistoane, în timp ce cele din spate au 4 pistoane.
Un secret al greutăţii sale reduse vine din dimensiunile mai compacte. Chiar dacă arată ca un Ferrari, e unul la scară mai mică, întrucât JMEV 01 măsoară doar 4,10 metri lungime. Deci e cu doar 1 cm mai lung decât Dacia Sandero. Iar asta înseamnă că maşina are toate şansele să fie tratată ca un supercar impunător doar în poze, în timp ce în realitate dimensiunile mici vor fi percepute şi nimeni n-o va lua drept un concurent serios pentru Ferrari.
Dar asta doar până când maşina va demara în forţă, or, ea promite o accelerare de la 0 la 100 km/h de doar 2,9 secunde. Ea are două electromotoare, câte unul pe fiecare puncte, care totalizează 435 CP.
Noul model chinezesc face uz de o baterie litiu-ion NMC de 60 kWh, poziţionată în spatele scaunelor, acolo unde ar sta motorul într-un supercar cu motor cu combustie amplasat median. Viteza maximă a supercar-ului chinezesc e de 200 km/h, limitată, iar autonomia promisă e de 500 km, tot datorită greutăţii mici, care i-ar garanta un consum de până la 12 kWh/100 km.
Cu toţi aceşti parametri de acceleraţie şi putere, noul supercar electric chinezesc are un preţ neaşteptat de accesibil, care porneşte de la echivalentul a 31.535 dolari SUA, sau circa 27.800 euro. Ăsta e un preţ de VW Golf cu cel mai slab motor şi cu o listă minimă de opţionale în zilele noastre. Iar aici vorbim, totuşi, de o maşină de 435 CP!
3
8,344
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!