Chinezii de la Dongfeng au lansat un SUV plug-in hibrid care a putut atinge 2.239 km autonomie în viaţa reală cu singur plin
16 Aprilie 2025, 13:50 Redacţia PiataAuto.md
Chinezii păşesc cu paşi rapizi în ultimele luni în lansarea unor modele plug-in hibride cu cifre de autonomie atât de mari, încât ajung să poată traversa continente de la un capăt la altul. În ultimele luni au existat lansări de modele cu 1.900 şi chiar 2.100 km, iar acum chinezii de la Dongfeng au lansat noul Aeolus L7, un SUV plug-in hibrid, care a demonstrat în viaţa reală o autonomie de 2.239 km cu un singur plin al bateriei electrice şi al rezervorului său de carburant.
Noul model e un facelift de fapt, doar că sistemul său plug-in hibrid e unul nou. La 4,67 metri lungime, SUV-ul e unul de talie compactă spre medie, având un ampatament de 2.775 mm. Modelul de bază a fost dezvăluit în 2023, iar în 2024 a fost anunţat sistemul plug-in hibrid al acestuia, cu o autonomie oficială ţintită de 1.500 km. Acum, acest sistem a fost lansat în producţie, cu parametri chiar mai buni decât cei promişi anterior.
Configuraţia sistemului hibrid e curioasă, întrucât el conţine o cutie de viteze cu 4 trepte cuplată cu motorul cu benzină, care e ajutat de un electromotor, dar pe lângă asta mai există un electromotor de tracţiune mai puternic, care poate propulsa direct puntea faţă, fără a-şi trece forţa prin cutia de viteze, ci printr-un reductor propriu, conectat le aceleaşi axe şi acelaşi diferenţial.
Asta face ca motorul pe benzină să aibă nevoie de doar 4 trepte, pentru că efectiv el va participa direct în combustie mai rar, în special la viteze mai mari, în timp ce la viteze mai mici electromotorul e cel care propulsează direct puntea faţă. Astfel, motorul pe benzină poate fi conectat direct la propulsia mecanică a roţilor, prin cutia sa de viteze, sau poate funcţiona cu un generator de electricitate, folosind electromotorul mai mic în rol de generator, generând electricitate pentru cel principal.
La fel de curios e că motorul pe benzină, de 1,5 litri, are o eficienţă termică de 45,18%, una din cele mai mari din lume. Iar când şoferul va apăsa pedala în podea şi se vor include ambele motoare electrice în ajutor, plus motorul pe benzină, puterea maximă a maşinii va ajunge la circa 355 CP.
Modelul plug-in hibrid poate avea o baterie de 17 kWh sau una mai mare, de 30 kWh. Cu prima baterie, autonomia oficială totală e de 1.400 km. Iar cu cea de-a doua e de 1.500 km, dintre care 205 km pot fi parcurşi pur electric. Deci, maşina poate fi folosită ca una electrică în zilele obişnuite, având şi încărcare fast charge, iar benzina ajunge a fi folosită doar în călătorii lungi.
Dongfeng, însă, anunţă că versiunea cu 1.500 km autonomie oficială a parcurs 2.239,6 km în viaţa reală într-un experiment recent, în care a acest a făcut de trei ori înconjurul insulei Hainan din China pe drumurile publice.
E o distanţă egală cu cea de la Bucureşti până la Montpellier, pe coasta sudică a Franţei, lângă Spania! Parcursă cu un singur plin.
Într-o manieră devenită deja obligatorie pentru modelele chinezeşti, noul SU debutează cu un computere de mare putere cu procesor Qualcomm Snapdragon 8155 şi are inteligenţa artificială integrată atât în multimedia şi interacţiunile vocale, cât şi în gestionarea sistemului hibrid. Şi se pare că această integrare îl ajută în viaţa reală, dacă a reuşit să atingă 2.239 km!
Preţul unui asemenea SUV plug-in hibrid în China e de sub 20.000 dolari. Deci, excepţional de accesibil, pentru asemenea parametri.