Chinezii de la Hongqi au lansat un offroader electric superb fără nume şi cer ajutorul oamenilor din toată lumea pentru a-i găsi unul
25 Aprilie 2025, 09:25 Redacţia PiataAuto.md
Chinezii de la Hongqi, acea marcă ce producea iniţial limuzine ministeriale şi prezidenţiale în China, iar apoi a trecut la producţia unor modele electrice luxoase, care să concureze cu Mercedes-Maybach şi Rolls-Royce, au lansat acum un offroader superb fără nume la salonul auto de la Shanghai şi cer ajutorul oamenilor din toată lumea pentru a-i găsi unul.
Bineînţeles, prezentarea acestei creaţii fără un nume şi solicitarea de ajutor e o tactică bună de popularizare a lui, dar chinezii promit să ofere şi o maşină gratuită autorului numelui care va fi ales pentru noul model.
Iar la partea de design şi caracteristici, lucrurile stau cu adevărat interesant, or, aici vorbim de un offroader electric cu 4 motoare, cu 3 blocaje virtuale de diferenţiale, după principiul aplicat cândva de G-Class-ul clasic şi acum de cel electric. Blocajele virtuale sunt cele de pe fiecare ax şi cel dintre axe, iar aceste funcţii vor face ca electromotoarele să se învârtă cu aceeaşi viteză pe toate patru roţi când sunt activate blocajele, asigurând înaintarea clasică de offroader în teren dificil.
Puterea noului offroader nu e anunţată, întrucât acesta are deocamdată statut de prototip, însă cuplul maxim la roţi ajunge la 18.500 Nm în sumă. Deci, vorbim de capacităţi extraordinare pentru noul offroader chinezesc.
Noul Hongqi are şi un design foarte interesant, inspirat din principiul antic al construcţiilor chinezeşti de îmbinare prin grinzi şi mortiere. Elementele constructive ale caselor erau îmbinate astfel, pentru a le garanta o uşoară flexibilitate în caz de cutremur, dar totodată o rezistenţă structurală extraordinară în timp.
Modelul foloseşte aceste principii la îmbinarea barelor de protecţie cu caroseria, dar şi elementele de caroserie par să sugereze un asemenea principiu de îmbinare, în care aripile acoperă montanţii, iar zona calandrului e acoperită în mod similar de elementele din jurul său.
Aceeaşi filosofie se păstrează şi la posterior, unde există şi o roată de rezervă amplasată pe hayon, şi unde toate elementele, de la aripi la blocurile optice, par să aibă protecţie suplimentară.
Noua creaţie chinezească arată extraordinar de bine şi când e privită din profil lateral, inspirând un aer de offroader adevărat, cu caracter aventurier. Există şi o scară laterală în spate pentru acces pe acoperiş, unde pot fi depozitate bagajele de expediţie.
Maşina e echipată cu elemente adiţionale de iluminare, integrate în barele de pe pavilion, iar roţile au un diametru mic al jantei şi unul mare al anvelopei, oferindu-i acesteia un rol primordial în offroad.
Tot acest aspect vine la pachet cu tehnologii sofisticate, precum senzori LiDAR şi camere video, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h ar urma să se cifreze la aproximativ 4 secunde.
Chinezii nu anunţă şi o versiune plug-in hibridă deocamdată, ci doar una electrică, însă către startul producţiei s-ar putea să existe şi o asemenea ipostază, judecând după experienţa altor modele cu caracter similar din China.
Un fapt e absolut clar, modelul e confirmat deja pentru a ajunge în producţia de serie, iar designul său îi va asigura o notorietate din primele zile de carieră.