Ferrari a lansat două modele plug-in hibride noi de circuit, 296 Speciale, care demonstrează că asemenea maşini pot fi şi uşoare

30 Aprilie 2025, 12:44
Ilie Toma
În ultima perioadă, tot mai multe maşini de performanţă aleg calea de a adopta sisteme de propulsie plug-in hibride, pentru a câştiga în putere şi mai ales pentru a se conforma unor reglementări stricte de emisii. Problema cea mare e că aceste maşini devin de obicei foarte grele, iar exemplul lui BMW M5, care a ajuns la 2,4-2,5 tone în caroserie sedan sau break, e unul cât se poate de elocvent. Ferrari, însă, e unul din primii producători din lume care a folosit avantajele hibridizării nu pentru eficienţă, ci pentru performanţă, folosind mai ales un sistem similar cu KERS-ul din Formula 1, bazat pe super condensatori uşor cu capacitate de a de descărca foarte repede şi a alimenta puteri mari ale electromotoarelor. Iar această experienţă i-a făcut acum pe italieni să lanseze şi două modele plug-in hibride dedicate circuitelor, cu numele 296 Speciale, care demonstrează că asemenea maşini pot fi şi uşoare.
Zicem două modele noi, pentru că noul Ferrari 296 Speciale a fost lansat în caroserie cu acoperiş rigid, dar şi cu acoperiş retractabil, numit Speciale A. Ambele maşini sunt identice la nivel tehnic.
Noul model se bazează pe modelul standard Ferrari 296 GTB, însă motorul vine de pe versiunea 296 Challenge, beneficiind de biele din titan şi un arbore cotit mai uşor. Doar propulsorul cu combustie — un 3,0 V6 biturbo, cu blocurile poziţionate la 120 grade — scoate 700 CP de unul singur! Motorul foloseşte un sistem de control al combustiei şi evitării detonărilor preluat din experienţa de Formula 1 a celor de la Ferrari.
Noile modele Ferrari fac uz şi de un electromotor, situat între cutie şi propulsor, care poate livra 180 CP şi 315 Nm. Acesta-şi trimite forţa prin aceeaşi cutie cu dublu ambreiaj şi 8 trepte, doar către puntea spate.
Iar puterea totală a întregului sistem e de 880 CP, întrucât aici puterile se pot suma! Şi sunt 880 CP exclusiv pe puntea spate!
Teoretic, maşina poate fi condusă cam 25 km în regim pur electric, fiind alimentată de la bateria de 7,45 kWh de care dispune ea. Cu electromotorul activat în regim pur electric, maşina va livra maxim 154 CP. E un regim aplicabil poate doar în ambuteiaje, pentru că în rest e greu de imaginat cine şi-ar dori să oprească sunetul unui motor cu combustie Ferrari în timpul unui condus mai antrenant.
Maşina e făcută să reziste turelor intense de circuit, având răcire avansată şi la electromotor, iar frânările intense încarcă şi electromotorul, pentru ca boost-ul acestuia să fie disponibil întotdeauna când e nevoie de el.
Şi, partea cea mai importantă pentru pretenţia de a fi şi o maşină de circuit e în faptul că ea cântăreşte cu adevărat puţin! Versiunea cu acoperiş rigid are o greutate proprie de 1.410 kg fără lichide, deci putem prezuma cam 1.500 kg cu tot cu lichidele necesare. Versiunea cu acoperiş retractabili e cu 75 kg mai grea, dar rămâne în continuare un model foarte uşor în comparaţie cu multe alte plug-in hibride.
O parte din meritul acestei greutăţi reduse vine de la aplicarea fibrei de carbon, iar o altă parte i se datorează bateriei şi electromotorului foarte compacte, bateria având şi o densitate energetică foarte bună, datorită capacităţii el de descărcare la standarde apropiate de un super condensator. Or, la 7,45 kWh capacitatea, ea poate susţine o putere de 132,4 kW putere, ceea ce corespunde cu un coeficient de 17,7 C.
Ei bine, noul model Ferrari poate depăşi viteze de 330 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 2,8 secunde pentru ambele tipuri de caroserie. Ferrari ţine atât de mult la noile sale modele, încât şi aceste două lansări vin cu un pachet de service autorizat inclus pe durata a 7 ani, în care doar mecanicii cei mai iscusiţi de la Ferrari vor avea grijă de starea tehnică impecabilă a acestor maşini, cel puţin o dată pe an. Preţurile de achiziţie pentru aceste maşini ar urma să înceapă de la aproximativ 410.000 euro.
0
1,356
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!