Germanii au devenit mai patriotici în alegerea maşinilor electrice, grupul VW având creşteri spectaculoase, iar Tesla scăzând în continuare drastic

9 Aprilie 2025, 10:22
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii câţiva ani, vânzările de maşini electrice în Germania au fost dominate de Tesla, mai ales de când fabrica Tesla din Berlin devenise complet operaţională. Modelele electrice autohtone aveau vânzările mult mai modeste, iar germanii îşi acuzau producătorii autohtoni că aceştia ar cere preţuri prea mari pe ele în comparaţie cu cele americane. Am auzit-o şi noi pe propria piele de câteva ori de la proprietari de Tesla din Germania, în timpul sesiunilor de încărcare pe lângă autostrăzi, în care noi conduceam un BMW electric, iar germanii cu Tesla erau dornici de a iniţia asemenea subiecte. Apoi a urmat anul 2024, primul an complet de după excluderea subvenţiilor şi vânzările de maşini electrice au scăzut semnificativ în comparaţie cu anul anterior. Şi tot în 2024, germanii au fost martorii cum industria lor auto e nevoită să concedieze oameni şi să închidă fabrici, după care la început de 2025 l-au văzut pe şeful Tesla făcând imixtiuni impardonabile în viaţa societăţii lor. Toate astea au făcut ca acum rezultatele pentru martie şi primele trei luni ale anului 2025 să arată o schimbare majoră în preferinţele germanilor, care au devenit mult mai patriotici în deciziile lor de cumpărare.
Vânzările totale de maşini în Germania, dacă luăm în calcul toate tipurile de propulsie, au scăzut uşor în primul trimestru al acestui an, însă cele electrice au crescut neaşteptat de mult, ajungând la 112.968 de automobile, în creştere cu +38,9% faţă de primul trimestru al anului trecut!
Din cifra de mai sus, doar în luna martie 2025 s-au vândut 42.521 maşini electrice, faţă de 253.497 automobile în total. Prin urmare, Germania a ajuns din nou la o cotă mare de maşini pur electrice, în martie ea constituind 16,8%. Iar cifra de 42.521 maşini electrice din martie 2025 reprezintă o creştere de +35,5% faţă de martie anul trecut. Deci ritmul de creştere a vânzărilor de maşini electrice e unul nesperat de mare în Germania acum, şi asta se întâmplă deja fără subvenţii!
Şi mai interesant e să vedem ce maşini electrice aleg germanii. La început de an, vânzările Tesla scăzuseră dramatic în Germania, iar Tesla tot indica schimbarea lui Model Y drept motiv. Adevărul e că până şi după ce această schimbare a fost realizată, scăderea a rămas. Tesla a vândut în luna martie doar 2.229 automobile, ceea ce înseamnă cu -42,5% mai puţin decât în martie anul trecut.
Iar la nivelul întregului trimestru, Tesla a vândut doar 4.935 automobile în Germania, ceea ce reprezintă o scădere de -62,2% faţă de trimestrul similar al anului trecut! Cu asemenea rezultate slabe, Tesla a coborât pe locul 8 în topul mărcilor la vânzările de maşini electrice în Germania, top în care marca americană se afla pe poziţia 1 cândva.
În schimb, germanii au cumpărat un număr record de mare de maşini electrice produse în ţara lor sau cel puţin deţinute de producătorii lor. Din cele 112.968 maşini electrice vândute în primele trei luni, marca VW a fost lider absolut la vânzări, cu 25.393 automobile, urmată de BMW cu 10.315 automobile şi de Skoda cu 9.258 automobile electrice.
Pe poziţia 4 se află Audi, cu 8.634 maşini electrice, urmat de Seat/Cupra, cu 8.063 maşini. Poziţia a 6-a e ocupată de Mercedes, cu 7.090 automobile electrice livrate în Germania. Deci, toţi primii 6 sunt mărci germane sau mărci parte din grupul german VW! E o schimbare absolut clară, fără echivoc, dacă Mercedes a ajuns să vândă cu 44% mai mult decât Tesla la capitolul maşinilor electrice în Germania.
Pe locul 7 e poziţionat Hyundai, cu 5.316 maşini electrice şi abia pe 8 vine Tesla, după cum spuneam. Includem mai jos un tabel cu top 10 al mărcilor care au vândut cele mai multe maşini electrice în primul trimestru în 2025 în Germania:
E curios să observăm şi tabelul de mai jos cu topul celor mai populare modele electrice în luna martie 2025, atunci când Tesla Model Y a avut o lună completă de vânzări, fără a se putea invoca vreo scuză cu producţia.
Aşadar, Tesla Model Y ocupă doar poziţia 6 în prima sa lună completă de după facelift, când trebuia să se bucure de un boost de vânzări datorat împrospătării. Deci, e clar că Tesla are o problemă, gravă, simptomatică.
Iar în top 10 al celor mai vândute modele electrice domină grupul VW, 8 modele din acest top aparţinându-i. Iar celălalt model, BMW X1, e tot german. Deci 9 din 10 cele mai vândute modele electrice din martie au fost germane sau deţinute de producători germani.
Şi, la nivel general, aproape jumătate din maşinile electrice vândute în primele 3 luni sunt ale grupului VW — 48% dacă e să fim mai exacţi. Iar dacă includem şi mărcile BMW, Mercedes şi Opel, ajungem la o cotă covârşitoare de peste 66%.
Prin urmare, putem constata prin statistici că germanii şi-au schimbat semnificativ alegerile pentru maşini electrice şi elementul patriotic, de a opta în favoarea producătorilor locali, a crescut considerabil. Or, aceste decizii în favoarea acestor producători europeni sunt cea mai eficientă formă de a-i susţine şi de a-i ajuta să nu mai închidă fabrici şi să concedieze oameni.
3
1,299
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!