Germanii au lansat noul Audi A6 Sedan, revenind la ideea modelelor de clasă business cu motoare diesel şi pe benzină

15 Aprilie 2025, 16:33
Redacţia PiataAuto.md
Audi a trecut în ultimul an printr-o perioadă tumultoasă, iar unele schimbări erau neînţelese până şi de fanii mărcii. În vara anului trecut, Audi lansa noua generaţie A6 şi o declara ca una exclusiv electrică, fără vreun motor cu combustie în gamă, urmând o decizie anterioară de a sa de a atribui numere pare modelelor electrice şi impare celor hibride sau cu combustie. Şi dacă Audi A4 devenise A5, iar A7 încă mai exista, era clar că un A6 cu combustie iese din ecuaţie. Însă apoi au urmat vânzări tot mai slabe de modele electrice pentru Audi, care au determinat închiderea fabricii din Bruxelles, iar în martie 2025 a venit şi vestea concedierii a 7.500 angajaţi din Germania. Între timp, Audi a luat decizia de a renunţa la numele bizare şi a readuce modelele cu combustie în segmentele în care Audi făcea performanţă bună şi pe care le-a abandonat. Aşa că la început de martie, Audi a lansat şi noul A6 Avant cu combustie, iar acum germanii au lansat şi noul A6 Sedan, revenind la ideea modelelor de clasă business, cu motoare diesel şi pe benzină.
Modelul ăsta musteşte de dorinţa de a readuce eleganţa de altă dată a sedanurilor Audi, combinată cu atletism. A renunţat, ca şi Avant-ul, la blocurile optice duble, însă farurile sedanului par să aibă celule rectangulare configurate individual, într-un mod diferit de cele ale break-ului.
Audi a decis să folosească accente cromate la geamurile laterale, fapt pe care nu l-a făcut multă vreme, indicând opulenţa expirată moral a cromului şi tachinându-i pe cei de la Mercedes că nu se puteau dezice de el. Acum, însă, Audi e în vremuri de criză şi eleganţa trebuie accentuată cu orice preţ.
Maşina are o grilă mare, dar ea are atât de multe suprafeţe şi elemente în ea, în cât îşi pierde conturul de element unitar. Şi prizele mari de aer de pe părţile laterale ale barei de protecţie par a fi puse acolo doar pentru a acoperi spaţiile goale.
Dacă la partea frontală A6 a renunţat la blocurile optice în două etaje, aplicat pe modelul electric, atunci posteriorul adoptă această idee, cu etajul inferior format dintr-o linie transversală continuă şi celelalte elemente poziţionate la etajul 2.
Ei bine, la nivel de motoare, noul model debutează cu trei motoare, două din ele echipate cu sistem mild hibride. Motorul care va face cele mai mari vânzări de 2,0 TDI, de 204 CP. Mai accesibilă va fi motorizarea similară pe benzină, de 2,0 litri, cu exact aceeaşi putere de 204 CP, dar fără sistem mild hibrid.
Va exista şi un motor savuros V6, de 3,0 litri TFSI care dezvoltă 367 CP. E acelaşi propulsor de pe Audi SQ5, iar noul sedan business va fi cu siguranţă plăcut în condus în combinaţie cu acesta.
Motoarele de 2,0 litri vin cu tracţiune faţă deocamdată, în timp ce cel de 3,0 litri e cuplat cu un sistem de tracţiune integrală quattro. Sistemul mild hibrid asistă cu 24 CP în toate cazurile, însă o face la turaţii mai mici ale motorului cu combustie, aşa că puterile nu se sumează.
Maşina poate beneficia opţional de suspensie pneumatică şi punte spate viratoare. Confortul de la bord promite a fi mai bun, datorită izolării fonice cu 30% mai bună decât a predecesorului său, spun germanii. Nu ştim, însă, dacă dotările de bază vor lăsa interiorul cu aceeaşi placă pustie care se făcea observată la A6 Avant.
Preţul de start în Germania va fi de 55.500 euro, aproape identic cu cel a modelului electric VW ID.7. Audi menţionează clar şi răspicat că noul A6 Sedan va fi produs doar la fabrica sa din Neckarsulm, Germania, şi de acolo a fi exportat în toată lumea, un angajament foarte curajos în contextul actual de tarife internaţionale şi a deciziei sale de a suspenda livrările în SUA şi a bloca maşinile în porturi.
3
20,371
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!