Germanii de la Mercedes au lansat un G-Class în stilul anilor 80, cu un nume bizar, dar cu aspect superb
21 Aprilie 2025, 13:13 Redacţia PiataAuto.md
Mercedes a lansat un G-Class modern, care arată de parcă ar fi călătorit în timp şi ar fi venit din anii 80. Numele maşinii e unul din cele mai bizare care se puteau concepe, iar în ultimul timp germanii au tot aplicat asemenea denumiri de neînţeles pe maşinile lor. Noua versiune a lui G-Class poartă numele de Stonger than the 1980s, ceea ce s-ar traduce ca Mai dur ca anii 1980. Numele e bizar, deci, dar aspectul maşinii e superb.
Noua versiune a lui G-Class debutează cu culori retro, inspirate de la primele ipostaze ale ui G-Class, în special versiunea 280 GE, devenită foarte apreciată în anii 1980.
Culorile disponibile sunt un verde tipic anilor 80, un maro deschis şi un alb. Toate arată superb, însă, şi vin dintr-o perioadă în care producătorii erau mai curajoşi în a experimenta cu culori intense, iar cumpărătorii mai dornici să se gândească la preferinţe proprii de culoare, în loc să se gândească la culori neutre care s-ar vinde mai bine la mâna a doua.
Aceste noi G-Class-uri, însă, nu vor fi cumpărate pentru revânzări obişnuite la mâna a doua. Vor fi produse doar 460 exemplare, ceea ce le transformă imediat într-o ediţie de colecţie, pe care pasionaţii auto vor vrea să le aibă în colecţia lor mult timp. Iar maşinile de colecţie au valori mai mari dacă sunt alese în culori profunde şi pline de personalitate, în loc de banalele argintii sau negru.
Ediţia de colecţie poate fi comandată în doar două motorizări — G450d şi G500 — deci diesel cu 6 cilindri în linie sau benzină cu aceeaşi arhitectură de 6 cilindri în linie, dar fără ediţii AMG, tocmai pentru a păstra un pic mai mult din caracterul utilitar autentic al acestei maşinii.
Pe lângă culoarea caroseriei, designerii Mercedes au avut grijă să le mai confere acestor maşini accente specifice anilor 80, cum ar fi indicatoarele de direcţie realizate din sticlă oranj, barele de protecţie negre şi protecţiile din jurul roţilor de aceeaşi culoare.
Tot neagră e şi grila frontală, dar şi corpurile oglinzilor, iar roata de rezervă spate e acoperită cu o husă neagră tipică perioadei, cu emblema Mercedes aplicată pe ea.
De asemenea, jantele sunt de design clasic, cu 5 spiţe. Iar emblema e realizată şi ea în formatul clasic, cu fundal albastru şi încrustări metalice.
Maşina vine cu apărători adevărate de noroi, iar farurile faţă au grile metalice în faţa lor, pentru protecţie în offroad. Modelele din zilele noastre au cam uitat ce înseamnă aceste elemente, şi tocmai de asta e atât de frumos că Mercedes le-a readus în actualitate pe această ediţie de colecţie.
Opţional, se poate bifa şi o structură metalică profesionistă pe acoperiş cu rol de portbagaj suplimentar, util în special în expediţii lungi, care i se potriveşte de minune acestui model.
La interior, scaunele sunt tapiţate cu piele pe margini, dar tu textil în carouri, popular în anii 80. Şi aici e o alegere frumoasă, deci.
Pe ici, pe colo, sunt prezente embleme cu menţiunea Schockl Proved, adică testat în regiunea muntelui Schockl din Austria, de lângă patria lui G-Class. Iar fiecare vehicul mai are şi o emblemă care aminteşte că e 1 din 460 produse.
La cât de specială şi exclusivă e această ediţie, preţul e surprinzător de pământesc, în raport cu cât costă un G-Class G500 obişnuit, având o valoare de start de 160.055 euro.