Hyundai a lansat un facelift pentru Ioniq 6 electric şi a anunţat versiunea de performanţă Ioniq 6 N, capabilă să învingă supercar-uri

4 Aprilie 2025, 12:48
Ilie Toma
Acum aproape 3 ani, Hyundai lansa unul din modelele electrice cu cel mai curajos design din lumea auto, Ioniq 6. Formele sale erau inspirate din perioada explorării intense a aerodinamicii din anii 1930 şi 1940, şi aminteau mai ales de modelele Tatra din acea perioadă, dar şi de Porsche-urile din zilele noastre. Aceste forme îndrăzneţe i-au asigurat eficienţă în consum, dar şi polarizarea părerilor despre acest model. Şi designul nuanţat a fost susţinut şi de o inginerie avansată a acestui sud-coreean. Dar în lumea maşinilor electrice prospeţimea formelor expiră mult mai accelerat decât eram obişnuiţi la maşinile cu combustie, aşa că Hyundai a şi lansat deja un facelift pentru Ioniq 6, anunţând totodată şi versiunea de performanţă Ioniq 6 N, capabilă să învingă supercar-uri.
Foto: Noul Hyundai Ioniq 6 facelift

Facelift-ul lui Ioniq 6 l-a lipsit de farurile „normale” din faţă, de dinainte. În locul lor au apărut două fâşii cu rol de LED-uri de zi, iar farurile principale au fost coborâte în zonă aproape mascată a unei fâşii ce conturează marginea barei de protecţie.
Foto: Hyundai Ioniq 6 de dinainte de facelift şi designul său frontal

E o mişcare discutabilă, or, acest tip de faruri duble nu prea are istorii de succes în aplicările sale recente în lumea auto, dar în cazul lui Hyundai această schimbare îi reduce din aerul retro din faţă, şi probabil sud-coreenii au luat decizia după studierea părerilor care îi împiedică pe unii proprietari să cumpere modelul.
Foto: Localizarea farurior principale după facelift

De la posterior a dispărut spoiler-ul anterior care deriva din lunetă şi avea şi o fârşie iluminată cu LED în el. Rolul spoiler-ului va fi asigurat acum de o formă mai proeminentă a hayonului. Luneta propriu-zisă a rămas liberă de orice alt element, însă.
Foto: Partea posterioară a noului Hyundai Ioniq 6 facelift

Din nou, e o mişcare ce pare să fi redus din aerul retro, pe care-l aveau şi modelele clasice Porsche. Ba chiar şi blocurile optice anterioare, orizontale şi verticale, inclusiv cele inserate în bara de protecţie spate, aveau celule pătrate clar separate, amintind parcă de stilul electronicii din anii 1980.
Foto: Designul părţii spate de dinante de facelift a lui Ioniq 6

Acum a mai rămas o singură fâşie principală, cu două rânduri de celule, dar acestea par mai rotunjite. Iar în bara de protecţie au fost încadrate două elemente mult mai banale.
La interior nu doar că au fost păstrate butoanele fizice, dar au mai fost adăugate câteva, întrucât Hyundai a aflat de la cumpărătorii săi că aceştia preţuiesc butoanele fizice pentru comenzi imediate, necesare în condus.
Designul de la interior pare să-şi mai fi adăugat rafinament, şi pot fi văzute în continuare ecranele digitale ce pot înlocui oglinzile, dacă se bifează această dotare opţională.
La nivel de baterie şi inginerie nu e anunţată nicio schimbare, dar ea nici nu era neapărat necesară. Micile probleme pe care le-au identificat inginerii între timp au fost perfecţionate pe parcurs, fără a aştepta facelift-ul.
Şi, marea intrigă e a anunţarea oficială a versiunii Hyundai Ioniq 6 N, care va împărtăşi parametrii tehnici cu Ioniq 5 N, un model care şi-a făcut deja o reputaţie imensă prin puterea sa şi prin abilitatea de a o gestiona atât de bine, încât a învins un număr imens de supercar-uri consacrate.
Foto: Noul Hyundai Ioniq 6 N

Deci, urmează şi o versiune similară condimentată pentru Ioniq 6 N. Doar că Hyundai a decis că nu o va aduce încă şi în Europa, fără a confirma dacă ulterior această versiune va fi sau nu disponibilă şi pe continentul european.
Ar fi bizar ca Hyundai Ioniq 6 N să ocolească Europa, or, la o maşină electrică nu mai poate fi vorba de limitări de emisii, iar Europa e una din cele mai prolifice regiuni pentru vânzările de maşini electrice.
1
2,355
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!