Japonezii au lansat noua generaţie Lexus ES, care a devenit un model electric sau hibrid cu lungime de S-Class, iar Moldova primeşte o versiune mai puternică
24 Aprilie 2025, 12:50 Redacţia PiataAuto.md
Japonezii au lansat noua generaţie Lexus ES la Salonul auto de la Shanghai, din China. Cea mai curioasă parte e că noul Lexus ES a devenit un model ce poate avea fie propulsie pur electrică, fie hibridă. E curios că în comunicatul Lexus se menţionează că toate ţările UE, inclusiv România, primesc o versiune hibridă mai puţin puternică, în timp ce Moldova şi alte câteva ţări non-UE vor primi o versiune mai puternică.
La nivel de design, noul ES a devenit mult mai expresiv, cu linii proeminente, chiar ambiţioase, şi s-a depărtat de stilul de outsider calm al fostei generaţii. Modelul ES a fost întotdeauna un pic atipic în gama Lexus, pentru că era bazat pe platforma lui Toyota Camry, avea tracţiune faţă şi din această cauză avea proporţii mai diferite faţă de celelalte modele Lexus. Acum noul Lexus ES vrea să fie perceput ca un model cu mult mai mult caracter, ba chiar unul care aduce direcţii noi de design la Lexus, mai tinereşti şi mai agresive, dacă tot acum ceva timp se estima că Lexus are o problemă cu cumpărătorii prea înaintaţi în vârstă.
Spiritul nou de design se simte şi la interior, unde modelul a devenit mai simplificat, cu multe linii orizontale, cu un display central imens, cu cadrane digitale şi cu inscripţia Lexus cu litere pe volan, în locul tradiţionalei embleme. Aproape că se simte un spirit de Tesla şi Hyundai la interior.
La prima vedere, pare că Lexus ES a renunţat la butoanele fizice, dar nu e aşa. Există o fâşie gri pe planşa de bord, pe care acestea sunt plasate şi sunt iluminate doar când maşina e pornită. Apăsarea lor e una tactilă, fizică, dar atunci când maşina e oprită, fâşia pare să nu aibă niciun buton pe ea.
Marele punct de atracţie din lansarea acestui model nou în China îl reprezintă faptul că el va avea pentru prima dată versiuni pur electrice, şi japonezii vor astfel să-i cucerească şi pe chinezi, şi pe europeni.
Vor exista două motorizări electrice — ES 350e şi ES 500e — primul având tracţiune faţă, iar cel de-al doilea fiind echipat cu două electromotoare şi tracţiune integrală. Lexus ES 350e va avea 224 CP livraţi pe puntea faţă, iar ES 500e va dispune de 343 CP livraţi în tandem de ambele punţi. Versiunea cu tracţiune integrală îşi poate varia contribuţia fiecărei punţi de la 0 la 100%, deci în anumite ipostaze maşina ar putea fi doar cu tracţiune faţă sau doar cu tracţiune spate.
Vedem aceeaşi parametri de pe ultimele modele electrice Toyota şi Lexus lansate câteva săptămâni în urmă. Japonezii n-au publicat, însă, capacităţile bateriilor şi nici cifrele de autonomie.
La motorizările hibride, unele regiuni asiatice vor primi şi o versiune ce incluse un motor cu combustie de 2,0 litri, de 194 CP. Uniunea Europeană a primi versiunea ES 300h, care combină un motor de 2,5 litri şi 4 cilindri cu propulsia electrică şi poate livra 201 CP. E curios că puterea rămâne acelaşi şi la versiunile cu tracţiune faţă, şi la cele cu tracţiune integrală.
Comunicatul Lexus mai specifică, însă, că Moldova şi alte câteva ţări non-EU din Europa vor primi motorizarea ES 350h în loc de ES 300h. Ea face uz de acelaşi motor de 2,5 litri, însă acesta nu e la fel de înăbuşit din cauza restricţiilor de emisii, iar astfel puterea totală ajunge la 247 CP. Şi această versiune va fi disponibilă cu tracţiune faţă şi integrală.
Noul Lexus ES a crescut atât de mult în dimensiuni acum, încât măsoară 5,14 metri lungime, o dimensiune care-l echivalează în lungime cu Mercedes S-Class W222 cu ampatament normal şi care e cu doar 3 cm mică decât lungimea lui S-Class W223.
Deşi a fost dezvăluit acum, primele exemplare ale noii generaţii Lexus ES vor ajunge la cumpărători abia la începutul anului viitor, spun niponii.
Foto: Singura sugestie de autonomie e această imagine cu 504 km disponibili din 80% baterie încărcată, la un consum mediu de 14,4 kWh/100 km. Asta ar însemna o capacitate totală de circa 90 kWh şi o autonomie totală de circa 630 km