Maextro S800, concurentul lui Maybach şi Rolls-Royce în China, şi-a dezvăluit interiorul, demonstrând cum poate arăta luxul chinezesc modern

25 Aprilie 2025, 17:05
Redacţia PiataAuto.md
Maextro S800 e probabil cel mai impresionant model electric de lux dezvăluit în China în ultimul an, cel puţin. Prima apariţie publică a acestui a avut loc în noiembrie, iar noul model, fiind creat printr-o colaborare a Huawei şi JAC, şi-a marcat din start concurenţii spre care ţinteşte — Mercedes-Maybach, Rolls-Royce şi Bentley, doar că o va face cu propulsie electrică şi tehnologii menite să surclaseze producătorii europeni. În decembrie chinezii au confirmat că vor avea nu doar o versiune electrică, ci şi una plug-in hibridă. Iar în ianuarie, chinezii au lansat un spot prin care îi tachinau direct pe germanii de la Mercedes, arătând cu se strecoară noul lor printre S-Class-uri lente, utilizând modul de virare paralelă. Ceea ce n-au arătat chinezii până acum era interiorul lui Maextro S800. Iar acest lucru s-a produs acum, producătorul chinez publicând imagini detailate cu acesta şi promiţând lansarea de piaţă la 31 mai.
Habitaclul noului model abundă în lux, iar soluţiile de design sunt cât se poate de originale. Interpretarea e una bicoloră, cu bej combinat cu o nuanţă de maro-oranj, iar panourile uşilor sunt surprinzător de aerate, fără a aglomera inutil formele de acolo, lăsând loc pentru butonul de reglaje a scaunelor şi un difuzor median al sistemului audio.
Pe aceleaşi panouri ale uşilor se află şi una din cele mai reuşite integrări ale display-urilor ce afişează imaginile captate de camerele exterioare, în rol de oglinzi digitale. La multe alte modele ele sunt integrate la colţurile planşelor, şi dau senzaţia de poziţie nefirească. Aici, însă, localizarea şi afişajul pare mult mai natural şi mai intuitiv de perceput.
Toată planşa e dominată de zona mare de cu ecrane, fiind vorba aparent de 3 monitoare integrată într-o placă unitară. Există şi o consolă centrală masivă şi bine integrată, iar atenţia micilor detalii e admirabilă. Maşina pare luxoasă, fără a aluneca nici în kitsch, nici într-un soi de austeritate falsă, cum se întâmplă ca multe modele luxoase.
Chinezii spun că materialele prezente la bord sunt naturale, iar sistemul audio promite să fie unul desăvârşit, care să concureze cu acustica sălilor de concerte renumite.
Fireşte, pasagerii spate au parte de atenţie sporită aici, şi Maexstro S800 poate avea două tronuri masive. Acoperişul poate fi înţesat de mici LED-uri care să dea senzaţia unui cer înstelat, cum se întâmplă şi la Rolls-Royce.
Chinezii pun un accent major pe ecranele mari retractabile pentru pasagerii spate în modelele de lux, iar aici există un ecran cu proiectare — deci din zona mediană coboară suprafaţa pe care e proiectată digital imaginea din zona centrală spate. Asta dă un aer mai analogic, cu toate beneficiile digitale, dar în acelaşi timp permite economisirea spaţiului din plafon, şi atribuirea lui efectelor de cer de stele, spre exemplu.
Banchetele spate au suporturi ceva mai mare în partea uşilor, ceea ce face uşile să dispară în decor, iar pasagerii de aici se simt într-un spaţiu mai intim şi mai comun, chiar dacă au o consolă separatoare între scaunele lor.
Desigur, nu lipsesc mesele retractabile şi frigiderul, masajul şi ventilarea acestor scaune. Covorul e unul din lână naturală, inserţiile din lemn sunt naturale, iar masa retractabilă din consolă e realizată din sticlă şi aluminiu. Deci, materiale nobile peste tot.
Maextro S800 e un model de-a dreptul uriaş în dimensiuni, măsurând 5,48 metri lungime, cu un ampatament de 3,37 metri.
Versiunea electrică va avea o baterie de 97,4 kWh, ceea ce-i va asigura o autonomie cuprinsă între 670 km şi 702 km. Ea dispune de 3 electromotoare, cu 864 CP putere totală!
Versiunea plug-in hibridă va avea tot 3 electromotoare, dar puterea totală va fi limitată la 531 CP. Motorul cu combustie va avea rol doar de generator, motiv din care el e unul de doar 1,5 litri. Bateria e una de 63,3 kWh, ceea ce-i asigură maşinii între 272 şi 371 km de autonomie electrică, iar asta înseamnă că proprietarii nu vor trebui să audă prea des sunetul motorului mic de 1,5 litri.
Preţul ar urma să se cifrele între 131.600 dolari SUA şi 197.400 dolari. Dar în ultimul timp chinezii anunţă preţuri mai mari iniţial, după care, la lansarea de piaţă, preţul de facto se dovedeşte a fi mai mic. Aşa s-ar putea întâmpla şi în acest caz.
1
6,494
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!