Mercedes se pregăteşte să pensioneze modelul C63 AMG cu 4 cilindri şi pregăteşte un C53 cu mai mulţi cilindri în locul lui

8 Aprilie 2025, 13:19
Redacţia PiataAuto.md
Vânzările actualului Mercedes-AMG C63S, cu motor de 4 cilindri şi sistem plug-in hibrid, sunt dezastruoase cam peste tot în lume, el fiind vândut cu reduceri enorme în ultimele luni. Deşi cei de la Mercedes au tot declarat că fanii îl vor accepta până la urmă, aşa cum ar acceptat smartphone-urile tactile în loc celor cu butoane, se pare că fanii n-au apreciat până la urmă tranziţia bruscă de la un V8 savuros pe generaţia anterioară la un motor de 4 cilindri şi electromotoare pe generaţia curentă, care a făcut modelul să cântărească aproape 2,2 tone. Într-un fina, la începutul acestui an, şeful Mercedes-AMG a admis că această schimbare i-a făcut să piardă mulţi clienţi. Fanii aşteptau poate revenirea unui V8 după această constare, însă Mercedes tot continua să spună că nu va face asta. Acum noi informaţii s-au strecurat în presă că Mercedes se pregăteşte să pensioneze modelul C63 actual, împreună cu C43. Iar în locul lui ar pregăti un C53 cu mai mulţi cilindri
Dar nu vor fi 8 la număr, deci motorul V8 tot va lipsi. E vorba de un motor de 6 cilindri în linie şi schimbarea va fi relativ uşoară, întrucât germanii au deja un Mercedes CLE 53 Coupe, care face uz de un motor de 3,0 litri turbo, cu 6 cilindri, care scoate 449 CP şi 560 Nm. Acel model prinde prima sută în 4,2 secunde.
Pe un C-Class AMG timpul ar putea varia niţel şi e clar că noul model ar fi mai puţin puternic decât C63S cu sistem actual plug-in hibrid, dar tocmai de asta şi indicele va fi 53, nu 63. În schimb, Mercedes ar crede că aşa ar oferi fanilor ce-şi doresc, chiar dacă performanţele vor fi mai moderate faţă de lansarea lor actuală neînţeleasă de fani.
Informaţiile apărute acum spun că motorul de 6 cilindri ar urma să fie cuplat la un electromotor pentru a beneficia de un sistem mild hibrid.
Partea curioasă e că noul model cu motor de 6 cilindri, dar fără sistemul complex plug-in hibrid ar urma să fie mai uşor decât versiunea C63S actuală cu 4 cilindri.
Actuala generaţie e în producţie din 2021, ceea ce înseamnă că în mod normal în 2025-2026 ar trebui să vină un facelift. E foarte posibil, deci, ca acel facelift să fie grăbit pentru a lansa noua versiune C53.
Rămâne de văzut dacă fanii vor aprecia noul model mai mult decât pe cel cu 4 cilindri şi dacă se vor mulţumi cu un propulsor de 6 cilindri în locul V8-ului de pe generaţiile anterioare. Cert e că un V8 încape sub capota actualei generaţii, fapt dovedit de un atelier din Austria care a făcut o asemenea instalare şi preia comenzi pentru un număr limitat de asemenea modificări.
De asemenea, acum ceva timp şi un youtuber austriac arăta cât de impredictibil în condus e Mercedes-AMG C63S din cauza sistemului său plug-in hibrid, explicând de ce fanii sunt atât de reticenţi de el, că n-ar fi vorba doar de tehnologie, ci şi de lipsa plăcerii în condus.
Britanicii au anunţat totuşi că sursele lor confirmă aproape în întregime aceste informaţii cu o mică diferenţă, şi anume că, pe lângă noul C53 care va înlocui versiunea C43, cei de la Mercedes ar insista să fie păstrată şi versiunea plug-in hibridă C63, chiar dacă această are vânzări infime.
0
7,739
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!