Primul Rimac Nevera electric, scos la vânzare la mâna a doua, i-a adus proprietarului o depreciere de 1 milion de euro după nici 2.500 km parcurşi
1 Aprilie 2025, 09:29 Redacţia PiataAuto.md
Rimac Nevera încă mai deţine titlul de cel mai puternic şi mai rapid model electric din lume, cu o inginerie formidabilă şi cu peste 23 de recorduri mondiale în palmares, inclusiv pentru modelul electric care a atins cea mai mare viteză maximă, la peste 400 km/h. E un hypercar de 1.914 CP, care costă peste 2 milioane de euro nou, în funcţie de câte dotări opţionale mai pui pe el. Însă primul exemplar de Nevera care a apărut în spaţiul public ca fiind vândut la mâna a doua i-a adus proprietarului său o depreciere de 1 milion de euro după nici 2.000 km parcurşi şi după doar 2 ani de la fabricare.
Rimac Nevera are un număr limitat de unităţi planificate pentru producţie, de doar 150 exemplare, ceea ce ar trebui să o facă şi mai exclusivă decât o recomandă performanţele sale şi ar trebui să-i garanteze menţinerea unei buni valori la revânzare.
Doar că în mai 2024 şeful Rimac, Mate Rimac, anunţase că până în acel moment fuseseră vândute doar 50 exemplare, iar vânzările decurg mai lent decât se estima. Mate Rimac spunea atunci că de vină ar fi schimbarea preferinţelor oamenilor avuţi, care nu se mai lasă impresionaţi la fel de mult de maşinile electrice, considerându-le un bun care nu rezistă în timp, şi preferând senzaţia analogică şi mecanică a maşinilor cu combustie.
Şi se pare că aceste schimbări de preferinţe şi vânzări slabe ale modelului electric determină un preţ neaşteptat de mic la mâna a doua. Acest prim exemplar de Rimac Nevera, scos la vânzare acum, pare să confirme cu certitudine asta.
Maşina e fabricată în 2023 şi avea un preţ de 2.136.000 euro, având mai multe opţionale incluse, printre care şi vopseaua albastră, doar ea costând 20.000 euro. Mai avea şi un pachet de carbon de nivel 2, ce includea multiple elemente adiţionale realizate din fibră de carbon şi costa 80.000 euro.
Acum, însă, maşina are un preţ maxim oferit pentru ea de 1.155.000 dolari, echivalentul a 1.064.000 euro. N-a mai rămas foarte mult timp până la încheierea licitaţiei de pe BringAtrailer, prin urmare e puţin probabil ca preţul să varieze cu o valoare uriaşă. Iar a preţul actual maxim, maşina a pierdut 1.072.000 euro din valoarea sa în aceşti doi ani.
Şi această depreciere uriaşă e şi mai dureroasă pentru proprietar, dacă ne gândim că el a parcurs doar 1.371 mile cu ea, echivalentul a 2.206 km. Într-o lume a supercar-urilor şi hypercar-urilor, acesta e parcursul alocat de obicei perioadei de rodaj.
Astfel, la 1.072.000 euro depreciere în 2.2206 km şi 2 ani, acest Rimac Nevera a însemnat pentru proprietarul său o depreciere de 486 euro pentru fiecare kilometru parcurs sau 1.468 euro pentru fiecare zi de când a cumpărat-o.
În acelaşi timp, cineva va avea şansa de a cumpăra un Rimac Nevera ce poate fi calificat ca unul aproape nou la jumătate din preţul său original. Asta ar fi frumos pentru noul cumpărător, bineînţeles.
Dar pentru vânzările exemplarelor încă nealocate din cele 150 planificate de Rimac Nevera ar putea o veste tristă, întrucât oamenii avuţi ai planetei, care şi aşa nu se înghesuiau să o cumpere, se vor gândi mult mai mult acum dacă sunt gata să accepte din start o depreciere de 1 milion de euro a maşinii imediat că ea intră în garajul lor.