Şeful Koenigsegg a dezvăluit că merge la muncă dimineaţa cu o Toyota cu motor de 3 cilindri, iar în week-end mai conduce prima sa Mazda

7 Aprilie 2025, 09:25
Redacţia PiataAuto.md
Koenigsegg e unul din producătorii de hypercar-uri care pun un accent frenetic pe inginerie supremă, dusă departe peste limitele convenţionalului. Motoarele acestei mărci suedeze sunt cele care oferă cele mai mari valori de cai-putere per litru, iar sistemele hibride aplicate pe unele din ele au configuraţii geniale cu componente care îndeplinesc roluri duble sau triple. Şi toate astea i se datorează în mare parte fondatorului şi şefului său, Christian von Koenigsegg, omul cu o minte inginerească profundă, pe care puţini şefi de companii auto o au în lume. Dar acum şeful Koenigsegg a făcut dezvăluiri neaşteptate, spunând că el merge la muncă dimineaţa cu o Toyota cu motor de 3 cilindri, iar în week-end-uri mai conduce din când în când prima sa maşină, o Mazda, pe care o savurează şi acum din plin.
Foto: Christian von Koenigsegg

Aparent, am fi tentaţi să credem că şeful unui producător auto care produce hypercar-uri ar conduce un hypercar din gama sa în fiecare zi. Dar în lumea noastră există şi şefi mult mai modeşti, care-şi păstrează contactul cu realităţile mai simple. Acum câteva luni, şeful Rimac Bugatti, Mate Rimac, arăta că el conduce adeseori un BMW M5 E39 drept maşina sa de fiecare zi, cu un motor V8 cu combustie, deşi conduce o companie care produce cele mai puternic hypercar electric, de 1.914 CP, iar de curând şi genialul Bugatti Tourbillon cu motor V16.
Foto: BMW-ul M5 E39 al lui Mate Rimac

Acum şi Christian von Koenigsegg a dezvăluit lumii că foloseşte o Toyota GR Yaris pentru a merge la muncă, şi spune că motorul său de 3 cilindri e absolut demenţial şi savuros. Şi asta e o certitudine, or, la doar 3 cilindri şi 1,6 litri, acel motor scoate până spre 280 CP în ultima sa ipostază.
Iar şeful Koenigsegg o conduce cu o cutie manuală, or, el e un mare fan al cutiilor manuale, creând o cutie genială şi pentru supercar-urile sale, care se gestionează ca una manuală în treptele 1-6, cu levier cu poziţii clare pentru fiecare din ele, după care treptele 7-9 sunt gestionate automat.
Micuţa Toyota are tracţiune integrală, iar la elaborarea ei au muncit mulţi ingineri japonezi cu experienţă enormă, pe care fostul şef Toyota, Akio Toyoda, i-a angajat din rândurile celor concediaţi de la Subaru şi Mitsubishi, care munciseră anterior la modele precum Lancer Evo şi Impreza WRX STi. Desigur, pe lângă ei, şi propriii ingineri ai Toyota au fost parte din echipa de dezvoltare, dar acest model nipon e o zvâcnire de pasiune inginerească rară, la care şi-au adus contribuţia cei mai talentaţi şi experimentaţi ingineri din Japonia.
Pe lângă dezvăluirea Toyotei cu 3 cilindri, Christian von Koenigsegg şi-a mai destăinuit un secret. Prima sa maşină, pe care a pus mâna la 19 ani, a fost o Mazda MX-5. Pentru el, ea era o maşină de vis. A condus-o mulţi ani, după care a vândut-o. După asta, i s-a făcut dor de ea şi e cumpărat-o înapoi. A vândut-o şi cumpărat-o înapoi de 3 ori, de fapt. Ultima dată a cumpărat-o înapoi acum 12 ani şi de atunci o păstrează.
Christian spune că maşina aia e un bagaj de amintiri pentru el. Cu ea a cunoscut-o şi pe fata care i-a devenit soţie şi cu care a fondat împreună compania Koenigsegg, pe care o conduc împreună în prezent.
Şeful Koenigsegg spune că motorului acestei Mazda e foarte slab, dar maşina e uşoară, care centru de greutate jos, şi e excepţional de plăcută în condus. De asta, spune că nu mai poate concepe ideea de a o mai vinde vreodată. E mult mai plăcut să o păstreze şi s-o savureze uneori în week-end-uri.
Toate aceste dezvăluiri au fost făcute de şeful Koenigsegg pe pagina sa de Instagram, în forma unor clipuri video scurte. Vezi aici video-ul cu Toyota de 3 cilindri şi aici video-ul cu Mazda MX-5.
3
88,272
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!