Situaţia s-a schimbat semnificativ la VW, compania germană introducând ture adiţionale la uzina din Wolfsburg
18 Aprilie 2025, 11:24 Redacţia PiataAuto.md
Acum jumătate de an, VW îşi dorea să concedieze 30.000 de angajaţi de la uzinele sale din Germania şi să închidă trei dintre ele, din cauza vânzărilor slabe de maşini electrice şi vânzărilor în scădere la nivel general, cauzate şi de pierderea cotei de piaţă din China. Acum, însă, situaţia s-a schimbat semnificativ. Germanii au devenit mult mai patriotici în alegerea maşinilor şi modelele electrice ale grupului VW au devenit printre cele mai populare atât în Germania, cât şi în multe alte ţări europene, mai ales pe fundalul imaginii pe care o are Tesla şi fondatorul său acum. Germanii şi mulţi alţi europeni au înţeles cât de directă e conexiunea dintre maşina pe care o aleg şi susţinerea economiei proprii, iar vânzările VW au crescut nu doar la modelele electrice, ci şi la cele cu combustie. VW Passat, Golf, Tiguan, Tayron şi chiar Touran au cunoscut creşteri substanţiale, iar asta a făcut ca unele uzine, precum cea din Wolfsburg să treacă de la producţie lentă la una în ritm foarte intens, mai introducând şi ture suplimentare.
În ultimele săptămâni, angajaţii au fost rugaţi să vină a muncă în zilele de week-end, pentru ca uzina să poată produce mai multe automobile, ca să acopere cererea imediat. Pentru angajaţii care se gândeau acum câteva luni la scenarii pesimiste că-şi vor pierde locurile de muncă, solicitările de a munci şi în week-end au fost întâmpinate cu multă cooperare.
Dar acum uzina vrea să adopte un program mai organizat de ture adiţionale în zilele de week-end şi chiar în orele nocturne în unele cazuri, până în luna iulie, pentru a acoperi cererea în creştere şi a profita de acest val de creştere.
Această planificare din timp le va permite angajaţilor să-şi bifeze din timp zilele adiţionale care le sunt convenabile, iar uzina va fi astfel mai organizată în producţia adiţională. Bineînţeles, toate aceste ture adiţionale sunt plătite suplimentar angajanţilor care le îndeplinesc.
Vânzările VW au crescut cu 29% în primul trimestru al acestui an în Europa, ceea ce a dus la această schimbare majoră de situaţie, mai ales la uzinele care asamblează modele destinaţie pieţei europene.
În cazul uzinei din Wolfsburg, acolo sunt fabrica modelele VW Golf, Touran, Tiguan, iar din noiembrie 2024 şi SUV-ul Tayron.
Uzina are 4 linii de asamblare acum, şi la toate 4 vor fi adăugate ture adiţionale, întrucât toate modelele se bucură de creştere de cerere.
Anterior, acordul pe care VW îl semnase cu sindicatele prevedea, pe lângă concedierea a 35.000 angajaţi şi mutarea producţiei lui Golf în Mexic, din cauza cererii mici. Acum, însă, cu noile politici tarifare din America de Nord producţia din Mexic ar putea fi iraţională, aşa că deocamdată acesta continuă a fi produs în Germania.
Marele motiv al acestei schimbări în bine pentru ritmul de producţie a uzinei VW din Wolfsburg, însă, îl reprezintă cumpărătorii germani şi europeni, care au început a analiza mai profund achiziţiile în contextul actual global. A fost nevoie de doar atât, ca unele uzine considerate la limita falimentului acum 5-6 luni să se revigoreze acum până la nivelul în care introduc ture adiţionale.