Un american a parcurs 1 milion de mile cu o Toyota Tundra, pentru a doua oară în viaţa sa, iar modelul nou s-a dovedit mai problematic decât cel vechi
14 Aprilie 2025, 09:09 Redacţia PiataAuto.md
Un american, pe nume Victor Shepherd, a reuşit să atingă o performanţă rară, marcând parcurgerea a 1 milion de mile (puţin peste 1,6 milioane km) pentru a doua oară în viaţa sa, cu acelaşi model Toyota, dar cu două exemplare diferite. Milionul de mile la al doilea exemplar a fost atins la 9 aprilie, ora 17:34 ora locală, iar americanul spune că al doilea exemplar a fost un pic mai problematic decât primul în calea sa spre 1 milion de mile, după cum informează publicaţia PickUpTruckTalk.
Foto: Toyota care a atins acum 1 milion de mile parcurse, a doua pentru proprietarul său
Prima sa Toyota Tundra a fost fabricată în 2007, fiind una din primele ieşite pe poarta uzinei Toyota din San Antonio, Texas. Proprietarul conduce foarte mult în munca sa de zi cu zi, în special între statele Wyoming şi North Dakota, media sa de parcurs anual fiind de 125.000 mile pe atunci, echivalentul a 201.170 km.
Foto: Odometrul primei sale Toyota Tundra
Acea Toyota Tundra din 2007 era prima cu care Victor atinsese milion de mile, dar nu era prima sa Toyota. El mai deţinute alte 14 exemplare Toyota anterior, pe perioade mai scurte.
Foto: Victor Shepherd şi prima sa Toyota care a atins un milion de mile
În anul 2014, înainte ca primul exemplar Tundra să atingă 1 milion de mile, Victor şi-a mai cumpărat un exemplar nou de Toyota Tundra, gândindu-se că cel vechi va trebui vândut în curând.
Însă americanul a continuat să-l folosească preponderent pe cel vechi, din 2007. După 9 ani, în anul 2016, maşina sa a atins 1 milion de mile parcurse, echivalentul a aproape 1.610.000 km. Atunci Toyota i-a produs un târg — să preia de la el maşina cu 1 milion de mile parcurse, în schimbul unei Toyota Tundra noi, din 2016, cu ideea de a dezasamblat maşina din 2007 şi de a observa care componente au fost uzate mai mult şi care au rezistat mai bine.
Maşina era un obiect de studiu interesant pentru Toyota, or, Victor nu a avut cu ea nicio problemă majoră, cu excepţia unei mici reparaţii la cutia de viteze. În rest, au fost 117 vizite la service-urile oficiale Toyota pentru schimburi de ulei, filtre şi curele.
După ce a primit maşina nouă în 2016, Victor a decis că o va păstra pe ea pentru uz personal, iar pe cea care şi-a cumpărat-o singur în 2014 o va folosi în continuare pentru muncă. Şi a tot folosit-o până în prezent, anume ea fiind cea care a atins acum, în aprilie 2025, milionul de mile parcurse.
Foto: Odometrul celei de-a doua Toyota Tundra, care a atins de curând 1 milion mile
Maşina e una cu motor V8 de 5,7 litri, şi acest propulsor a rezistat excelent cei 1,6 milioane de km parcurşi, la fel ca şi în cazul primei Tundra. Doar schimburi de ulei, filtre şi mentenanţă au fost necesare la acest motor, fără vreo problemă la el.
În schimb, cutia de viteze a trebuit înlocuită. La un parcurs de 780.000 mile, adică 1.255.000 km, cutia de viteze dădea semne că are nevoie de reperaţii şi Victor a mers la service-ul Toyota pentru asta. Dar la un moment dat, s-a săturat să tot aştepte repararea cutiei şi a mers cu ea aşa încă 80.000 mile, adică încă 128,7 mii km, până când cutia a devenit imposibilă de exploatat şi a necesitat înlocuirea completă, la 860.000 mile sau 1.384.000 km. Victor spune că problema cutiei era în convertorul său de cuplu, care aluneca deja şi când urca un deal motorul era turat dar roţile se învârteau tot mai încet şi maşina pierdea din viteză.
Această problemă cu cutia, pe care a simţit-o pe parcursul a 80.000 km, l-a făcut să spună că maşina a fost un pic mai puţin fiabilă decât cea veche, din 2007. Dar pentru multe alte mărci o cutie automată care rezistă fără nicio reparaţie 1.255.000 km ar fi deja o realizare excepţională, aşa că totul e relativ aici.
Maşina lui Victor e una de muncă, şi el n-a menajat-o foarte mult la nivel estetic, ea având o mulţime de îndoituri şi zgârieturi pe ea. Habitaclul său are zone mari de uzură pe cotieră şi volan. Dar pentru o maşină care a atins acum 1.610.000 km, şi care a parcurs această distanţă muncind în teren, e iertabil.
De această dată, Toyota nu i-a propus deocamdată o Tundra nouă pentru proaspăta sa performanţă.