Chinezii de la BYD au lansat noul E7, un model electric cu preţ de Dacia Logan, dar cu dimensiuni de Tesla Model 3

17 Mai 2025, 11:49
Redacţia PiataAuto.md
În timp ce Tesla se încăpăţânează să nu lanseze modele mai accesibile decât Model 3, iar vânzările sunt într-un declin accentuat, chinezi de la BYD, chiar dacă şi-au adjudecat poziţia de lider mondial la numărul de maşini electrice vândute în ultimul trimestru, continuă să pună un accent important pe modele accesibile şi raţionale. Acum BYD a lansat noul model electric E7, care are o dimensiune similară cu Model 3, dar e conceput pentru a fi mult mai accesibil. Într-atât de accesibil, încât va avea în China un preţ similar cu cât costă Dacia Logan în Europa.
În România, Dacia Logan porneşte de la 11.790 euro în versiunea sa cu dotări de bază, mult mai rarefiată decât ceea ce oferă BYD E7. Noul sedan electric chinezesc, însă, porneşte de la echivalentul a 14.400 dolari în China, ceea ce ar fi cam 12.900 euro. Deci e cu 1.100 euro mai scump decât o Dacia Logan în Europa, în să dacă raportăm dotările de bază, oferă chiar mai mult ipostaza sa incipientă. Şi asta într-o comparaţie care face abstracţie de faptul că BYD E7 e un model electric, totuşi. Şi pe deasupra e dintr-un segment ierarhic superior în dimensiuni.
Noul BYD E7 are 4,78 metri lungime, deci e chiar cu 6 cm mai lung decât Tesla Model 3, care măsoare 4,72 metri, şi cu 38 cm mai lung decât Dacia Logan, care măsoare 4,40 metri.
Din categoria elementelor practice şi accesibile, fac parte şi mânerele mai simple ale uşilor, dar şi parametri de putere şi viteză maximă mai modeşti. Noul model are doar un electromotor, de 136 CP şi 180 Nm, iar viteza maximă e de 150 km/h.
Modelul poate avea două versiuni de baterii, ambele LFP, de 48 kWh sau de 57,6 kWh. Cu bateria de 48 kWh, maşina promite o autonomie de 450 km, ceea ce ar însemna un consum de doar 10,6 kWh/100 km. Cu bateria mai mare e anunţată o autonomie e 520 km, iar maşina va ajunge la 16.000 dolari cu ea.
În interior, BYD E7 are un display central uriaş de 15,6 ţoli şi unul mai mic cu rol de cadrane de bord, de 5 ţoli. Întreaga sumă de sisteme de siguranţă God’s Eye e prezentă şi aici, cu multiple camere de scanare a împrejurimilor şi sisteme active. Toate dotările de siguranţă sunt oferite în versiunea incipientă.
Maşina are o trapă şi în dotarea de bază, dar versiunea mai scumpă are un plafon panoramic şi chiar un sistem de climatizare ce poate fi acţionat de la distanţă.
Chinezii spun că ţintesc cu acest model spre publicul mai tânăr, dar şi spre taximetrişti, care vor avea astfel un model electric foarte accesibil în preţul de achiziţie şi mentenanţă, dar în acelaşi timp foarte spaţios şi practic pentru munca lor.
3
40,048
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!