Chinezii de la Xiaomi au lansat noul YU7, un SUV electric cu autonomie de 835 km, care va concura nemilos cu Tesla Model Y

22 Mai 2025, 21:41
Redacţia PiataAuto.md
Chinezi de la Xiaomi au lansat oficial noul YU7, un SUV electric cu autonomie de până la 835 km în ciclu CLTC, care va concura nemilos cu Tesla Model Y. După ce Xiaomi a reuşit practic să scoată de pe piaţă Tesla Model S cu primul său model, sedanul SU7, lansarea de acum a SUV-ului YU7 e întruchiparea unui scenariu de coşmar pentru Tesla pe piaţa chineză, într-un context în care vânzările Tesla sunt în scădere deja şi în China.
Primele imagini cu noul SUV au fost dezvăluite în decembrie 2024, însă fără prea multe date tehnice şi fără preţuri confirmate. Se ştia doar că a exista o versiune de 690 CP, că maşina e mai lungă decât pare, având 4.999 metri lungime, şi că greutatea proprie e de 2,4 tone.
Acum chinezii au dezvăluit şi interiorul, care are o planşă de bord cu o fâşie formată dintr-un ecran enorm, plasată lângă parbriz, în stilul noilor modele BMW Neue Klasse. Ecranul nu e foarte înalt, dar are 1,1 metri lăţime, şi e format de facto din trei display-uri care sunt integrate astfel încât să pară unul integru.
Acesta va îngloba toate informaţiile esenţiale de condus, de la viteză până la sisteme de siguranţă şi setări esenţiale ale maşinii. Chiar şi direcţiile de navigare or putea fi afişate aici. Desigur, nu lipseşte şi un ecran central mare pentru multimedia şi funcţiile mai sofisticate.
Noul Xiaomi YU7 e lansat în 3 motorizări. Cea mai accesibilă e YU7 RWD, care are un singur electromotor pe puntea spate, de 320 CP şi 528 Nm şi poate prinde prima sută în 5,88 secunde. Viteza maximă ajunge la 240 km/h.
Urmează în ierarhie o versiune cu tracţiune integrală YU7 Pro AWD, cu două electromotoare şi 496 CP, cu 690 Nm cuplu. Această versiune poate prinde prima sută în 4,27 secunde, şi atinge o viteză identică de 240 km/h.
Şi, în fine, versiunea de top va fi YU7 Max AWD, cu două motoare şi 691 CP, cea menţionată şi în decembrie. Ea va prinde prima sută în 3,23 secunde şi va atinge o viteză maximă de 253 km/h.
Ca şi sedanul SU7, noul model foloseşte o arhitectură de 800 volţi, cu semiconductori de carbură de siliciu şi cu baterii ce pot fi încărcate la o rată de 5,2 C, adăugând energie suficientă pentru 620 km în doar 15 minute.
Primele două versiuni vor folosi o baterie cu compoziţie LFP cu capacitate de 96,3 kWh. Versiunea cu tracţiune integrală YU7 Pro AWD va avea o autonomie de 770 km, însă cea cu tracţiune spate, incipientă, va avea o autonomie uriaşă de 835 km! Şi, în vine, versiunea Max AWD va face uz de o baterie litiu-ion NMC de 101,7 kWh, care-i va asigura 760 km autonomie.
Toate astea sunt suplinite de o listă lungă de dotări de siguranţă, cu senzori LiDAR cu un computer cu 700 TOP putere de procesare.
Preţurile detailate încă n-au fost anunţate, dar modelul va fi cu siguranţă simţitor mai accesibil decât Tesla Model Y. şi judecând după succesul sedanului SU7, care a fost produs deja în 258.000 exemplare în ceva mai mult de un an, noul SUV electric are şanse foarte mare să fie cel mai fatal concurent pentru Model Y în China.
5
5,758
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!