Mercedes-AMG spune adio motoarelor mici hibridizate şi anunţă că inginerii săi lucrează la un nou motor V8 de vis, creat pentru pasiunea de a conduce
10 Mai 2025, 11:52 Redacţia PiataAuto.md
La începutul acestui an a devenit clar că Mercedes-AMG şi-a înţeles şi recunoscut greşeala de a renunţa la motorului V8 de pe Mercedes-AMG C63 şi a pune unul de 4 cilindri în loc, cu un sistem plug-in hibrid complex. A recunoscut-o chiar şeful Mercedes. Cu o problemă similară se confruntă şi actuala generaţie E-Class, care are doar o versiune E53 AMG, dar nu şi un E63 cu motor V8, care nu mai apare, deşi generaţie W214 are deja doi ani de când e lansată. În februarie, Mercedes-AMG anunţa dezvoltarea unui nou motorul V8 pe care-l sugera drept unul mild hibrid. Dar între timp, lucrurile par să se fi precipitat, iar germanii au decis că nu pot aplica jumătăţi de măsură şi că e nevoie de un nou V8 care să fie creat în primul rând pentru pasiunea de a conduce.
Conform declaraţiilor şefului Mercedes-AMG, Michael Schiebe, noul motor V8 va deveni noua inimă AMG şi se va regăsi şi pe modelele care folosesc acum motoare mai mici, cu mai puţini cilindri. Deci, e o sugestie clară că şi C63 AMG, şi E63 AMG ar putea beneficia de acest nou propulsor.
Partea şi mai curioasă e că, deşi în februarie inginerii sugerau un motor V8 înalt tehnologizat şi electrificat, acum Schiebe spune că AMG n-ar trebui neapărat să meargă pe calea hibridizării motoarelor sale!
Foto: Motorul hibridizat de pe actualul Mercedes-AMG C63S
Asta e o schimbare enormă de direcţie la Mercedes-AMG, care ar putea aduce din nou modele cu combustie, super plăcute în condus, fără sutele de kilograme în plus, date de sistemele plug-in hibride şi chiar mild hibride.
Schiebe dă drept exemplul că fanii condusului de circuit preferă să cumpere modelul puritan Mercedes-AMG GT63 Pro, echipat doar cu un motor cu combustie, decât să achiziţioneze un Mercedes-AMG GT63 S E-Performance, care scoate aproape 820 CP dintr-un sistem plug-in hibrid de performanţă, format din acelaşi motor V8, dar ajutat şi de electromotoare şi o cutie de viteze cu două trepte pe spate pentru propulsia electrică.
Foto: Mercedes-AMG GT63 Pro
Modelul plug-in hibrid e mai puternic şi mai rapid decât cel cu V8 puritan, accelerând până la prima sută în doar 2,8 secunde, dar asta nu-i convinge pe pasionaţi să-l cumpere, pentru că ei preferă oricum GT63 Pro, care scoate 612 CP, cântărind 1.875 kg. Şi asta pentru că modelul plug-in hibrid cântăreşte 2.175 kg, deci cu 300 kg mai mult, iar prezenţa propulsiei electrice în ecuaţie înseamnă un condus cu intervenţii variabile ale acestora, care e mai acceptabil la un condus pe drumurile publice în linie dreaptă, dar care taie din predictibilitate în condusul de circuit sau un condus cu accente de performanţă şi plăcere prin serpentine montane, spre exemplu.
Foto: Mercedes-AMG GT63 S E-Performance
Aşadar, Mercedes-AMG a înţeles, în sfârşit, că există pasionaţi ai modelelor sale care vor maşini superb de plăcute în condus, cu o inginerie puritană cel puţin pe modelele de top absolut. Probabil aceeaşi pasionaţi ar accepta mult mai uşor ideea unui E53 hibridizat cu 6 cilindri, dacă există un E63 puritan în vârf. Şi exact acelaşi principiu ar putea fi aplicat şi la C63 sau GT63.
Şeful Mercedes-AMG spune că divizia pe care o conduce a înţeles că există un număr mare de oameni care au această ardoare pentru motorizări performante cu combustie şi pentru ei acesta e luxul suprem. Prin urmare, promite că Mercedes-AMG le va oferi în curând un nou motor V8 care să îndeplinească aceste visuri.