Preşedintele Macron al Franţei a devenit primul şef de stat din lume care e condus într-o maşină electrică

9 Mai 2025, 13:20
Redacţia PiataAuto.md
Producătorii francezi consideră de multe decenii încoace că una din formele de recunoştinţă şi onorare a eforturilor lor de a produce maşini excelente e cea în care un model de-al lor e ales în rolul de limuzină oficială a preşedintelui republicii, oricine ar fi el, în orice punct al istoriei. Cei de la Citroen au avut de mai multe ori în istorie această onoare, încă de la primul Citroen DS. Acum, însă, DS e o marcă separată iar de curând primul exemplar al noului model electric DS No8 a fost onorat cu rolul de a devenit limuzina prezidenţială oficială. Odată cu asta, cei de la DS spun că Emmanuel Macron devine primul preşedinte din lume care are o maşină 100% electrică în rol de limuzină oficială.
Prima apariţie publică a preşedintelui Franţei cu noua sa maşină electrică a avut loc ieri, 8 mai 2025, la aniversarea oficială a zilei victoriei obţinute la 8 mai 1945.
Maşina are un design uşor adaptat, cu un plafon panoramic mare, care poate fi deschis, potrivit pentru salutarea celor de la alături în timpul defilărilor.
De asemenea, culoarea albastră e una ce nu poate fi comandată în mod normal pentru DS No8, dar această nuanţă de Sapphire Blue e preferată de instituţia prezidenţială franceză de mai mult timp. Desigur, mai există mici detalii, precum embleme cu culorile steagului francez integrate în ele, dar şi elementele care să susţină drapele oficiale în timpul defilărilor.
Înainte de apariţia publică a maşinii, ea a fost prezentată personal preşedintelui Franţei de însuşi Xavier Peugeot, descendent al familie fondatoare a mărcii Peugeot. Acesta a menţionat că la interior s-a lucrat manual pentru a asigura calitate desăvârşită şi detaliile speciale din această limuzină.
La interior s-au folosit materiale produse în Franţa, de la simpla aţă care a cusut tapiseria, până la materiale precum satinul şi textilul plisat. Toate aceste lucrări au fost încredinţate unor meşteri şi ateliere cu titluri oficiale de recunoaştere în Franţa pentru măiestria lor.
Cei de la DS menţionează că noul DS No8 livrat preşedintelui francez e blindat, cu ajutorul atelierului Centrigon din Franţa, cu o experienţă uriaşă în activitatea sa.
Furnizorul bateriei e tot francez, fiind vorba de compania ACC sau Automotive Cells Company, deţinută de francezii de la TotalEnergies, germanii de la Mercedes şi italienii de la Stellantis. E acea companie formată din parteneriatul celor trei giganţi, care trebuia să construiască 3 fabrici, câte una în Franţa, Italia şi Germania, şi a reuşit s-o construiască doar pe cea din Franţa, după care celelalte două au fost puse pe pauză. Această baterie ar trebui să-i ofere maşinii 750 km autonomie.
În mod normal, pe DS No8 se serie, bateria maximă oferă această autonomie doar cu tracţiunea pe faţă, iar când e combinată cu tracţiunea integrală, aceeaşi baterie are autonomie cu 60 km mai mică. În acest caz francezii nu menţionează câte motoare are limuzina prezidenţială. Însă, fiind şi blindată — deci şi mai grea — ne îndoim că inginerii DS ar fi lăsat-o doar cu tracţiune faţă. Deci, cel mai probabil cei de la ACC au creat o baterie de capacitate mai mare special pentru această limuzină.
Iar acum această limuzină îşi adjudecă şi rolul istoric de a fi primul model electrice din lume cu rol de limuzină oficială a unui preşedinte.
1
2,794
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!