Renumitul circuit Nurburgring va avea o curbă Xiaomi, în baza unui contract prin care chinezii obţin o prezenţă dominantă
15 Mai 2025, 13:47 Redacţia PiataAuto.md
Există multe circuite în lume care au denumiri dedicate pentru fiecare curbă, iar istoria modelează de obicei aceste denumiri prin evenimente remarcabile, petrecute acolo. Pe circuitul Le Sarthe de la Le Mans există curba Porsche, spre exemplu, fiind de fapt o curbă dublă în formă de S. Şi circuitul Nurburgring are un nume pentru fiecare curbă, însă acum una din ele va fi redenumită în curba Xiaomi, în onoarea mărcii chinezeşti care producea doar dispozitive electronice până acum, iar de ceva mai mult de un an produce şi maşini electrice.
E vorba de curba numărul 12 — o curbă rapidă spre stânga, solicitantă la nivel tehnic. Ea urmează după curba dublă în formă de S, numită Michael Schumacher.
Ce a făcut Xiaomi ca să merite o asemenea onoare? A plătit bani, dacă e s-o spunem simplu. Cei de la Nurburgring anunţă semnarea unuia din cele mai mari contracte din istoria circuitului, prin care Xiaomi devine partener premium şi obţine o prezenţă dominantă pe legendarul circuit.
Emblema Xiaomi a fi prezentă aproape peste tot de-a lungul circuitului. O construcţie uriaşă de publicitate a fost instalată pe podul dintre secţiunile Aremberg şi Fuchsrohre. O altă amplasare vizuală imensă va exista şi a intrarea pe circuit.
Inginerii Xiaomi se vor număra printre echipele producătorilor auto care vin pe Nurburgring pentru a dezvolta şi testa noi modele, câte 16 săptămâni anual. Şi, pe lângă asta, chinezii obţin un statut dominant şi în Business Club, un soi de club select al companiilor care au activitatea strâns legată de Nurburgring şi pot comunica direct şi colabora între ele.
Toată această colaborare vine după ce modelul electric Xiaomi SU7 Ultra de peste 1.500 CP a reuşit să parcurgă circuitul în 6 minute şi 46 secunde, stabilind un record mondial. Chinezii au simţit imediat notorietatea internaţională dată de prezenţa lor pe acest circuit şi rezultatele atinse, iar acum aceştia vor deveni de-a dreptul dominanţi pe legendarul circuit, un semn clar al planurilor lor de expansiune europeană şi internaţională.
S-ar putea, însă, ca unii producători germani să nu fie tocmai fericiţi de această instalare a celor de la Xiaomi pe acest circuit. Dintre toţi producătorii, BMW a fost cel mai fidel de-a lungul anilor în ataşamentul său faţă de Nurburgring, iar acest parteneriat a evoluat întotdeauna în ascensiune.
BMW e acum un partener atât de profund, în marca germană e numită vehiculul partener al Nurburgring, iar emblema diviziei M şi a BMW e prezentă inclusiv la linia de start şi finiş. Inginerii BMW sunt prezenţi în permanenţă pe circuit, există şi un showroom special BMW în zona de acces cu maşinile pe circuit, iar producătorul german participă şi în cursele de anduranţă ce au loc aici.
Era, deci, o relaţie zidită de-a lungul unor decenii, pe care BMW o preţuia şi nu vorbim de vreo situaţie în care BMW i-ar fi abandonat pe cei de la Nurburgring şi Xiaomi le-ar fi luat locul. Pur şi simplu Xiaomi a venit şi i-a cucerit pe cei de la Nurburgring cu un contract gras, ocupând toate spaţiile care se puteau ocupa şi cerând şi redenumirea unei curbe cu numele mărcii lor.
Şi poate nimeni n-ar fi avut prea mult lucruri împotrivă, dacă nu se accepta şi această redenumire de curbă. Or, când au loc evenimentele sportive comentarii folosesc numele lor în timpul cursei, comentând tot ce se întâmplă pe circuit. Iar prezenţa unei curbe Xiaomi, fără ca producătorul chinez să-şi fi câştigat acest drept moral prin vreun eveniment istoric remarcabil, e ceva ce nu va fi privit cu ochi buni cu siguranţă în Germania şi în cultura relaţiilor de lungă durată în lumea auto.
Şi totul are loc într-un moment de dificultate pentru industria germană, când ea întâmpină dificultăţi, mai ales în vânzările din China.
Desigur, la nivel juridic cei de la Nurburgring aveau dreptul să încheie orice contracte voiau. Dar dintr-o prismă morală, totul pare a fi mai degrabă un afront faţă de producătorii germani, decât un gest admirabil de dezvoltare a circuitului.