Şi China a devenit problematică pentru Tesla, cu vânzări şi exporturi în scădere, în timp ce piaţa maşinilor electrice creşte excepţional

13 Mai 2025, 11:05
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a avut scăderi dramatice de vânzări în mai multe regiuni ale lumii în acest an, dar China părea a fi o piaţă mai stabilă pentru Tesla, mai ales că producătorul are o uzină locală, iar la lansarea lui Model Y facelift se anunţaseră vreo 50.000 comenzi primite aproape instantaneu. Însă cifrele lunii aprilie arată că efectul prospeţimii lui Model Y s-a epuizat rapid într-o piaţă în care alţi producători inovează într-un ritm galopant, iar Tesla a înregistrat scăderi semnificative, într-un context al unei creşteri excepţionale pentru vânzările de maşini electrice din China.
Doar într-o singură lună, în aprilie, în China au fost vândute 559.000 maşini pur electrice, aici nefiind cuantificate cele plug-in hibride! Cifra din aprilie 2025 e cu 38% mai mare decât cea din aprilie 2024, deci ritmul de creştere e unul foarte intens în China.
Şi plug-in hibrizii câştigă teren, mai ales din contul celor care cumpărau anterior motorizări cu combustie.
Ei bine, pe fundalul unei pieţe de maşini electrice care a crescut cu 38% şi a vândute 559.000 automobile, Tesla a reuşit să vândă în aprilie doar 28.371 automobile în China, în scădere cu -8,6% faţă de aprilie anul trecut şi cu -62,1% mai puţin faţă de luna martie, când Tesla a livrat un număr mare de Model Y după lansare. Acum Tesla mai are doar 5,1% cotă de piaţă din vânzările de maşini electrice în China.
Exporturile exemplarelor Tesla fabricate în China, dar vândute în alte ţări, au scăzut, dar cifra e mai mică, cu doar 3%. Tesla a exportat 29.728 automobile de la fabrica sa din Shanghai. Dacă ar fi analizate exporturile în perioada ianuarie-aprilie, atunci acestea au scăzut cu 43%.
La fel, şi vânzările interne ale Tesla în China pentru primele patru luni au intrat în scădere, din cauza acestei luni slabe. E un scenariu dificil pentru Tesla, întrucât lansarea lui Model Y trebuia să impulsioneze vânzările pe o perioadă mult mai lungă şi chiar să constituie o sursă de creştere pentru Tesla în China. Însă efectul creşterilor a ţinut doar două luni, iar cifrele cumulate pe primele patru luni au alunecat deja în scădere şi în China pentru Tesla.
Astfel, Tesla rămâne fără creşteri pe una din cele mai importante pieţe ale sale, China, ţară care i-a asigurat în 2024 tocmai 36,7% din vânzările sale globale, cu 657.000 automobile vândute într-un an în această ţară.
Şi problema e că pentru cele 8 luni rămase din acest an, Tesla nu prea mai are factori de creştere în China. Nu mai există modele noi pentru lansare sau împrospătare. Tesla nu lucrează la nicio actualizare consistentă a reţelei sale de staţii Supercharger, puterea de încărcare a cărora a fost de mult timp depăşit în China de Zeekr, BYD sau Huawei. Şi pur şi simplu concurenţii chinezi lansează modele mult mai avansate tehnologic, care muşcă tot mai mult din cota deţinută cândva de Tesla.
Şi într-un context în care scăderea în Europa e şi mai mare, perspectivele Tesla pentru acest an sunt de-a dreptul sumbre în cifre de vânzări. Europa a generat vânzări de peste 327.000 maşini anul trecut pentru Tesla, deci cam jumătate faţă de China. Dar când toate aceste regiuni scad semnificativ, Tesla rămâne fără piloni de creştere exact într-o perioadă în care a pierdut poziţia de lider global la maşini electrice, cedând-o producătorului chinez BYD.
2
1,448
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!