Stellantis a lansat noul Jeep Compass, un model care poate fi electric sau hibrid şi care-şi împarte substratul tehnic cu Opel, Citroen şi Peugeot

6 Mai 2025, 11:20
Redacţia PiataAuto.md
Marca americană Jeep a lansat noua generaţie Compass, dar, întrucât Jeep face parte din grupul Stellantis, iar situaţia acestuia cu fabricile din America de Nord e incertă din cauza tarifelor, noul Jeep Compass se lansează prioritar în Europa, urmând a fi produs în primul rând în Italia, la uzina Melfi din Basilicata. Această decizie a Stellantis de a plasa acest model în producţie în Italia marchează o schimbare a tacticilor de anul trecut, când, sug egida fostului şef Carlos Tavares, Stellantis sfidase de mai multe ori solicitările guvernului italian de a creşte producţia în Italia şi plasa noile modele de volum în alte ţări, precum Polonia, Serbia sau Maroc.
Noul Jeep Compass se lansează din start în trei ipostaze posibile — hibridă, plug-in hibridă şi electrică — şi declară că rămâne fidel calităţilor definitorii ale mărcii Jeep, precum capacităţile de offroad şi robusteţea.
Noul model e construit, însă, pe platforma tehnică STLA Medium a celor de la Stellantis, platformă pe care au fost lansate în ultimul timp modele precum Opel Grandland, Citroen C5 Aircross şi Peugeot 3008 şi 5008, iar asta îi impune şi nişte limite la capacităţile de trecere.
Garda la sol va fi una decentă, de 20 cm, însă unghiul de atac va fi de doar 20 grade, cel de rampă de 15 grade, iar cel de degajare — de 26 grade. Maşina poate înainte în ape de până la 47 cm adâncime. Vor exista, însă, şi versiune cu tracţiune integrală care au valori mai bune ale unghiurilor - 27 grade la atac, 16 grade la rampă şi 31grade la degajare.
Modelul de bază, calificat drept unul hibrid, va include un motor pe benzină şi tehnologie de 48V, ceea ce ne face să credem că ar fi vorba de un mild hibrid mai avansat, Puterea acestei versiuni va fi de 148 CP şi tracţiunea se va realiza doar pe puntea faţă.
În cazul lui Citroen C5 Aircross, recent lansat pe aceeaşi platformă, există o versiune similară, dar de 145 CP, care combină un motor de 1,2 litri în 3 cilindri, cu un electromotor de 12 CP în regim nominal şi 28 CP în regim de boost, integrat în cutie şi alimentat de la o baterie de 0,9 kWh. Sistemul funcţionează ca un hibrid deplin, tot cu 48V, dar francezii spun că până la 50% din timp modelul e condus doar de electromotor. Prin urmare, avem motive să credem că acelaşi sistem e prezent şi pe noul Jeep Compass.
Versiunea plug-in hibridă va avea 195 CP şi va fi tot cu tracţiune faţă. Nu sunt oferite prea multe detalii nici despre ea, dar, din nou, putem arunca o privire la Citroen C5 Aircross, întrucât acolo există un sistem de putere identică. El combină un motor turbo de 1,6 litri şi 150 CP cu un electromotor de 125 CP, integrat în cutie şi alimentat de la o baterie de 21 kWh, integrată în podea. Autonomia electrică în regim mixt e de 86 km, iar cea urbană e de 100 km. Autonomia totală e de 650 km pe autostradă, cu tot cu cei 55 litri din rezervorul de benzină.
Şi, în fine, noul Jeep Compass debutează şi în versiuni electrice, una cu tracţiune faţă şi 213 CP, similară unei versiuni de C5, dar şi o versiune nouă de 375 CP cu tracţiune integrală, care lipseşte din oferta franceză. Versiunea 4x4 va avea un motor de 67 CP pe puntea spate, restul puterii venind pe puntea faţă.
Puterea de încărcare e mediocră, de 160 kW la prize fast charge, ceea ce impune 30 minute pentru a încărca de la 20 la 80%, şi putem fi atenţi că Stellantis menţionează de la 20% startul încărcării, nu de la 10% cum se obişnuieşte. Cea mai eficientă versiune electrică promite 650 km autonomie.
3
5,224
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!