Suedezii au descoperit că cel mai ruginit VW Passat B6 din lume se află în ţara lor şi are o istorie simplă
16 Mai 2025, 22:35 Redacţia PiataAuto.md
În Europa continentală, VW Passat B6 are o reputaţie bună la rezistenţa caroseriei sale şi de obicei nu e excesiv afectat de rugină. În ţările scandinave, însă, în special în Suedia, unde drumurile sunt presărate cu sare şi material antiderapant în cantităţi uriaşe în perioada rece a anului, Passat B6 şi-a făcut deja o reputaţie de model care aproape obligatoriu are pete de rugină pe caroserie, dacă are vreo 10 ani de când e fabricat. Dar acum suedezii au descoperit un exemplar care a ajuns mult mai departe de rugina uzuală. Un grup de tineri, autori ai unui cont de Instagram cu fotografii de maşini, au publicat de curând imagini cu un VW Passat B6 care au făcut înconjurul lumii şi i-au adus maşinii titlul de cel mai ruginit Passat B6 din lume, iar acum a devenit cunoscută şi istoria sa.
Maşina are rugină peste tot, în fiecare piesă a caroseriei sale. Doar că rugina nu e doar sub forma unor pete, ci a unor găuri imense în caroserie. Hayon-ul maşinii e găurit complet, şi în partea inferioară, sau cea centrală a mânerului, în cea din jurul stopurilor!
Din cauza ruginii nu mai funcţionează nici ştergătorul lunetei. Chiar şi cârligul de remorcare e ruginit. Şi doar bara de protecţie din plastic a scăpat de rugină.
Pe părţile laterale e aceeaşi situaţie. Aripile spate sunt ruginite cu găuri, toate portierele au găuri uriaşe, de încape pumnul în ele. La fel e şi cu aripile faţă.
Asta e valabil şi pe partea dreaptă, şi pe cea stângă. Doar faţa pare să fi scăpat ceva mai bine, cu bara de plastic întreagă şi capota mai ferită de rugină.
Atunci când au fost publicate aceste poze pe Instagram, pasionaţii auto din Europa continentală au rămas consternaţi, întrebându-se cum poate ajunge un Passat B6 într-o asemenea stare. Se întrebau dacă nu cumva imaginile sunt contrafăcute cu tehnologii moderne. Doar suedezii îşi linişteau compatrioţii de continent şi le spuneau celorlalţi europeni că în Suedia e o normalitate să vezi Passat-uri B6 ruginite. Doar că nu atât de profund.
Ei bine, cei de la Top Gear Olanda au căutat proprietarul acestei maşini, pentru a se convinge că totul e adevărat şi pentru a-i afla istoria. Iniţial, aceştia au crezut că cineva a creat intenţionat acest aspect de maşină ruginită, în stil rat rod, aşa cum se întâmplă şi la motociclete clasice uneori. Dar nu era cazul.
Proprietarul actual spune că a văzut un anunţ de vânzare cu acest Passat B6 şi el şi amicii lui râdeau de cât de ruginit este. A mers să-l cumpere, întrebând precedentul proprietar care e istoria maşinii, de a ajuns în asemenea stare.
Iar răspunsul a fost simplu. Acel proprietar trăieşte pe malul mării. Ajunge acasă pe un drum aflat exact pe coastă şi intră cu maşina sa în curte. Iar Passat-ul rămânea de fiecare dată parcată cu posteriorul spre drum şi implicit spre marea sărată. Apa învolburată, lovindu-se de stânci, creează adeseori stropi mici săraţi, care au tot ajuns pe maşină în toată perioada exploatării ei. Iar acesta e rezultatul final.
Proprietarul spune că maşina trece inspecţiile tehnice periodice, dacă găurile sunt lipite cu bandă adezivă. Ei mai spune că în rest maşina e în stare relativ bună şi ar fi putut rezista mulţi ani înainte, dar nu rămânea fără caroserie.
Deocamdată, noul proprietar deţine maşina ca un soi de model nostim, cu care să se mai prezinte pe la întâlniri auto. Ce va face mai departe încă nu ştie, întrucât achiziţia a fost una făcută impulsiv, de dragul curiozităţii. Iar acum s-a pomenit în rolul de proprietar al celui mai renumit Passat B6 ruginit din lume.