Toyota a lansat un nou model electric, bZ4X Touring, care e mai mult un break cu capacităţi sporite de trecere, pe gustul scandinavilor
15 Mai 2025, 22:22 Redacţia PiataAuto.md
Toyota a lansat azi un nou model electric, cu numele de bZ4X Touring în Europa şi bZ Woodland în America de Nord. Noul model se prezintă oficial ca un SUV ceva mai mare decât bZ4X standard, însă silueta lui şi plasticele din jurul arcurilor roţilor îl califică mai degrabă ca un break cu capacităţi sporite de trecere, pe gustul scandinavilor şi al altor europeni. Or, dacă Volvo a lansat un XC70 care a devenit SUV şi nu mai produce break-uri, Toyota vine să le ia locul cu un model electric.
Silueta noului model Toyota ar putea crea un efect de deja-vu pentru pasionaţii auto, iar explicaţia e simplă. Noul model electric e ipostaza celor de la Toyota pentru Subaru Trailseeker, un model electric prezentat în aprilie în SUA, despre care spuneam că e mai rapid decât WRX STi, întrucât are 380 CP şi prinde 60 mile la oră în 4,4 secunde.
Ei bine, noua Toyota bZ4X Touring are exact aceeaşi putere de 380 CP, ea fiind la doar 1 CP diferenţă faţă de actuala Toyota Supra cu combustie şi motor de 3,0 litri de la BMW. Deci, proprietarii noului model vor simţi o putere din belşug în acceleraţii.
Maşina are 4,83 metri lungime — exact cât avea şi ultima generaţie de Volvo XC70, cea care a fost adorată de europeni şi mai ales de scandinavi.
Foto: Ultima generaţie Volvo XC70
Noua Toyota electrică are şi un portbagaj uriaş, de 600 litri, iar bancheta spate spaţioasă o transformă într-un model familist foarte practic. Şi Toyota intră cu propulsia electrică într-un segment practic pustiu în Europa, dar care avea cândva un potenţial enorm. Şi întrucât tot ţările scandinave sunt cele care adoră şi maşinile electrice, putem estima că noul model Toyota va fi cu siguranţă în topul celor mai populare din acele regiuni.
Există o versiune cu tracţiune faţă şi 224 CP. Iar cea cu tracţiune integrală are 380 CP. Autonomia maximă ajunge la 560 km, fiind valabilă pentru versiunea cu o singură punte motrice.
Noul model are o baterie de 74,4 kWh brut, care poate fi încărcată la prize fast charge la o putere de până la 150 kW. Nu e foarte impresionant conform standardelor modelelor mai avansate, dar Toyota merge pe practicism şi pe faptul că maşina poate fi încărcată acasă la o putere de până la 22 kW.
Bateria e litiu-ion, are răcire cu lichid şi precondiţionare, deci a adoptat şi aici standarde moderne de păstrare a bateriei în zona temperaturilor optime de funcţionare.
Ca şi în cazul celorlalte modele electrice recente Toyota, şi această baterie va veni cu garanţie de 10 ani sau 1 milion de km parcurşi, cu condiţia unor vizite anuale pentru verificare.
Toyota anunţă că primele livrări în Europa vor avea loc la începutul anului 2026.