Un proprietar de Tesla Model Y din China şi-a instalat un generator pe benzină în spatele maşinii, pentru a putea ajunge mai aproape de Everest

21 Mai 2025, 12:15
Redacţia PiataAuto.md
Un proprietar de Tesla Model Y din China a decis să aplice o soluţie deocheată pentru a putea ajunge cu maşina sa electrică în locuri mai depărtate de civilizaţie, la platoul de la baza muntelui Everest, la 5.300 metri altitudine. Acesta şi-a montat un generator electric, care funcţionează pe benzină, în spatele maşinii şi a putut astfel ajunge la destinaţie.
Toată situaţia a devenit foarte rezonantă pe reţelele sociale din China, cu o mulţime de comentarii care-i sugerau că ar fi trebuit să-şi ia o maşină electrică de origine chinezească, cu autonomie mult mai mare, şi n-ar fi avut asemenea probleme. Deci, chinezii n-au ratat ocazia să-şi amintească reciproc că maşinile lor electrice sunt deja mult mai superioare decât cele de la Tesla.
Foto: Nio ES6, model electric cu aproape 950 km autonomie declarată în China

Proprietarul maşinii şi-a instalat un generator de 8 kW pe maşina sa, zicând că asta e soluţia lui de range extender. Însă, spre deosebire de maşinile plug-in hibride cu range extender, care-şi pot încărca bateriile în timpul condusului, acest şofer de Tesla şi-a putut încărca maşina doar când staţiona.
Generatorul produce curent alternativ, iar încărcarea rezultată e una similară cu prizele domestice mai lente. O încărcare completă ar dura cam 9 ore şi 30 minute. Totuşi, proprietarul spune că scopul lui n-a fost să mizeze pe încărcări complete, ci doar să aibă soluţia de a putea ajunge între staţiile de încărcare mult mai rare din regiunea de la baza Everestului.
Mai mult ca atât, el a dezvăluit că atunci când a urcat până spre 5.000 metri altitudine, puterea generatorului a scăzut din cauza aerului mult mai rarefiat de oxigen şi acesta livra doar 3 kW de putere electrică. Bateria era încărcată atât de lent, încă adăuga autonomie pentru doar 19 km timp de o oră.
Proprietarul a mai anunţat că generatorul l-a costat doar 390 dolari, plus manopera de montare în spatele maşinii. Pentru că acesta ieşea departe în spate, el a trebuit să instaleze şi o plăcuţă adiţională de înmatriculare.
Inspirat de faptul că i-a reuşit să ajungă la baza Everestului cu maşina sa electrică, proprietarul spune că acum vrea să meargă mai departe în zonele super izolate din munţii Himalaya, odată ce are această soluţie de rezervă pentru a putea acoperi distanţele dintre prizele de încărcare mult mai rare. Acesta promite că la fiecare staţie va încărca la maxim, pentru a minimiza distanţele în care foloseşte benzina.
Chinezul a calculat şi costul de înaintare cu benzină şi generator per kilometru, care e de 1 yuan/km, sau 0,14 USD/km. Pentru comparaţie, chiar dacă încarci la prize fast charge în China, costul e de obicei de circa 0,4 yuani/km sau 0,05-0,06 USD/km.
0
28,783
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!