Un suedez a rămas consternat de factura uriaşă primită pentru reparaţia unui VW Golf GTE plug-in hibrid pe care-l cumpărase la mâna a doua

1 Mai 2025, 11:54
Redacţia PiataAuto.md
În ultimele săptămâni ies la iveală tot mai multe cazuri cu problemele care apar în timp la modelele plug-in hibrid ale grupului VW, toate părând să aibă aceeaşi cauză. Primele modele plug-in hibride ale grupului VW ajung acum la 8-9 ani de exploatare şi se pare că asta e vârsta critică, atunci când ies la iveală problemele. Un tânăr suedez de 23 ani, pe nume Oliver Nygren, a rămas de curând consternat de factura uriaşă primită pentru reparaţia unui VW Golf GTE plug-in hibrid, pe care-l cumpărase la mâna a doua cu câteva luni mai devreme, informează publicaţia suedeză CarUp.
Maşina lui Oliver e fabricată în 2016, iar el a cumpărat-o în 2024, la mâna a doua, cu aproape un an în urmă, de la un dealer VW. Câteva luni, suedezul a exploatat maşina fără probleme. Dar după asta, prin luna februarie a acestui an, au început problemele.
Maşina a început a afişa pe bord un mesaj de eroare despre sistemul plug-in hibrid, după care-şi reducea puterea. Dacă Oliver oprea maşina şi o lăsa o perioadă, atunci la repornire mesajul dispărea şi maşina putea fi condusă din nou normal.
Dar problema a continuat să apară tot mai frecvent. Punctul culminant a fost când prietena lui se afla la volan pe autostradă şi maşina i-a afişat mesajul, după care n-a mai vrut să se mişte. Atunci Oliver a decis să-şi ducă maşina la un service VW.
Iniţial, service-ul i-a făcut un update de soft, dar problema a reapărut la câteva minute după ce plecase de la service. În regim pur electric, maşina părea să poată merge, dar autonomia e foarte mare la acest model. Peste câteva zile de mers pur electric, bateria i s-a epuizat pe un drum de ţară, iar maşina n-a putut trece la regim hibrid.
Reîntors la service-ul oficial VW, cei de la acolo i-au spus că singura soluţie e să înlocuiască toată cutia de viteze DSG, la un cost de 200.000 coroane, echivalentul a 18.200 euro! E o cutie DSG mai complicată, cu numele de cod DQ-400e, şi are dublu ambreiaj pentru motorul cu combustie şi încă un ambreiaj pentru cel electric.
Suma l-a lăsat consternat pe tânărul suedez, mai ales că el cumpărase maşina cu 179.000 coroane, sau 15.400 euro. Deci cutia de viteze ar fi costat mai mult decât întreaga maşină.
Oliver spune că a rămas năucit de această sumă, pentru că, la vârsta lui, nu are cum să acopere un asemenea cost neprevăzut.
Maşina a stat o perioadă nemişcată, în timp ce Oliver şi tatăl său căutau o soluţie ce ar fi costat mai puţin. Asigurarea nu acoperea acest defect, întrucât e vorba de motor, iar garanţia expirase după 8 ani. Mai mult ca atât, dealer-ul care-i vânduse maşina a falimentat şi nu avea de la cine cere nici măcar garanţia de 1 an pe responsabilitatea acestuia. Aşa că toată povara a rămas în seama lui, iar tânărul spune că a avut nopţi nedormite la rând, încercând să găsească o soluţie fără a se afunda într-o gaură financiară enormă din cauza unei cutii de viteze.
A găsit împreună cu tatăl lui câteva video-uri pe YouTube în care maşinile păreau să aibă probleme identice, iar rezolvarea venea de la un solenoid din blocul Mechatronik al cutiei. Exact şa şi în cazul unui Passat GTE despre care vorbeam ceva timp în urmă, cauza acestor probleme e o garnitură a blocului Mechatronic, care se dezintegrează în timp, iar bucăţile din ea ajung să obtureze canalele solenoizilor, care nu mai pot dirija corect schimburile de trepte.
Soluţia e să dezasambleze blocul Mechatronic, să se cureţe soleinoizii şi întregul bloc de orice urmă de cauciucuri şi impurităţi rămase de la garnitura veche şi să se pună garnituri noi peste tot. În unele cazuri poate fi nevoie de înlocuirea vreunului solenoid afectat, dar de obicei se rezolvă fără asta, doar cu curăţarea mecanică a acestuia.
Aşadar, suedezul a căutat online unde poate găsi garnituri noi şi tot setul necesar pentru a face o asemenea reparaţie a le-a găsit pe un site din Slovacia. Setul de piese, cu tot cu livrare şi taxe, l-a costat 300 euro.
Cu acest set de piese, a mers la dealerul VW şi i-a rugat să facă lucrarea. Cei de acolo au fost suficient de deschişi să accepte, spunându-i că nu-i vor putea oferi garanţia obişnuită pentru lucrările după protocolul VW. Manopera ar fi costat 18.000 coroane, echivalentul a 1.640 euro. Nu e ieftin, aşa că Oliver a mai căutat un service care ar putea face lucrarea. Şi a găsit unul care i-a dat o factură de 13.000 coroane, adică 1.200 euro. Oliver a acceptat. Astfel, reparaţia a costat circa 1.500 euro. Semnificativ mai puţin decât preţul iniţial de 18.200 euro doar pentru piesă.
Maşina funcţionează perfect după asta, în toată regimurile. Oliver spune că s-a simţit lăsat singur să exploreze şi să descopere soluţia, când, de fapt, service-urile i-ar fi putut da opţiunile iniţial. A trebuit să caute singur, să-şi importe singur componentele şi să le spună celor de la service exact ce să facă. E ca şi cum nu ţi-ai asculta medicul, ci ai căuta singur diagnosticul, apoi ţi-ai importa medicamentele şi ai merge la o clinică să-i rogi să ţi le administreze, ceea ce sună absurd. Acum Oliver şi-a luat o asigurare mai scumpă, care să acopere cutia de viteze, dar şi-a învăţat lecţia de a fi mai reticent faţă de ceea ce-i spune service-ul oficial. Şi speră că istoria sa le a fi de ajutor celor care ajung în situaţii ca el şi aproape că se lasă convinşi că nu există o altă soluţie decât acceptarea unei reparaţii la cost exorbitant, mai mult decât valorează maşina.
2
14,513
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!