Volvo anunţă noul XC70, un SUV plug-in hibrid cu autonomie electrică mare, după abordările chinezeşti
7 Mai 2025, 08:28 Redacţia PiataAuto.md
În ultimul an, chinezii au lansat foarte multe modele plug-in hibride cu o abordare diferită de cele europene, principala distincţie fiind în autonomia electrică foarte mare, care se apropia de autonomia unor modele electrice de acum câţiva ani. Atunci când un asemenea model are o autonomie pur electrică de 200 km, spre exemplu, şi poate fi încărcat inclusiv fast charge, modul lui de exploatare cotidiană devine aproape identic cu o maşină electrică, pentru că o asemenea autonomie e mai multe decât suficientă pentru uzanţele cotidiene a 90% dintre oameni. Şi doar când se pleacă la distanţe mai mari intervine în rol şi motorul cu combustie, care asigură surplusul de autonomie, dacă nu se doreşte încărcarea la staţii. Ei bine, acum şi Volvo anunţă un model plug-in hibrid cu filosofie similară — noul XC70.
Fanii Volvo îşi amintesc de XC70 ca de un break cu capacităţi sporite de trecere, un model care a fost foarte îndrăgit la timpul său, de altfel. Dar acum XC70 nu mai e un break, ci un SUV de talie medie, situat un pic peste actualul XC60.
Foto: Volvo XC70, produs până în 2016
Marele avantaj al noului model suedez e autonomia electrică foarte mare, de 200 km, însă Volvo menţionează că autonomia e măsurată deocamdată în ciclu chinezesc CLTC, nu WLTP. Asta înseamnă că în Europa ea ar fi certificată la o valoare ceva mai mică.
Foto: Sigla noului model, care anunţă şi tracţiune integrală AWD
De ce ar anunţa Volvo un model plug-in hibrid cu autonomie măsurată conform standardelor chinezeşti şi nealiniată la cele din restul lumii? Pentru că noul XC70 va fi lansat în primul rând în China. Însă suedezii anunţă că explorează şi lansarea ulterioară pentru celelalte regiuni. Noi credem că acest model ar avea mari şanse de popularitate şi în Europa, unde ar putea să-i ajute pe cei de la Volvo să compenseze pierderile pe care le-ar avea actualul XC60 pe piaţă din cauza vârstei sale mari, trecut recent prin al doilea facelift.
Foto: Volvo XC60 după ultimul facelift
Ca design, noul model e mai apropiat de SUV-ul electric EX90, cu o siluetă asemănătoare, redimensionată.
Foto: Noul Volvo XC70 plug-in hibrid
Partea frontală pare să fi fost desenată iniţial pentru un model electric, după care s-ar fi optat pentru adăugarea unei grile pentru răcirea radiatorului în jumătatea de jos.
Volvo nu anunţă deocamdată detalii despre motorul cu combustie ce va fi amplasat pe acest model, dar în prezent Volvo foloseşte doar un singur motor de 2,0 litri pe benzină, în diverse ipostaze.
Suedezii nu menţionează nici dacă acesta va putea propulsa direct roţile sau va avea doar rol de generator, cum se întâmplă adeseori în China. Dar ar avea un rol de range extender, cilindreea de 2,0 litri ar putea fi considerată prea mare şi e posibil ca Volvo să împrumute un motor mai mic de la Geely sau direct de la divizia Horse, pe care Geely o deţine împreună cu Renault şi Aramco.
Toate aceste detalii Volvo promite să le dezvăluie în următoarele luni, ceea ce ne face să credem că decizia de lansare a lui XC70 a fost luată abia de curând, cel mai probabil odată cu preluarea conducerii de către noul şef al Volvo, Hakan Samuelsson. Acesta menţionează acum că noul model ar trebui să asigure o punte spre electrificare, convingându-i şi pe cei mai sceptici faţă de ea. Şi mai menţionează că acest model e un exemplu de regionalizare a portofoliului Volvo, cu adaptare pentru cererea din unele regiuni.
Iar filosofia de regionalizare a ca fost abandonată de Volvo de mult timp încoace, de când încerca să-şi ia imaginea unei companii hi-tech, care e printre primele din lume care va trece doar la modelele pur electrice şi o va face cu modele atât de avansate, încât va convinge pe toată lumea, în toate regiunile mapamondului. Ei bine, se pare că timpurile sunt un pic mai incerte şi noul şef consideră că Volvo are nevoie de nişte piloni care pot fi mai puţin lucioşi în imagine, dar care pot susţine foarte bine fundaţia companiei în vremuri impredictibile.