Angajaţii BYD din China se plâng că sunt forţaţi să muncească gratuit un număr imens de ore suplimentare şi au condiţii de muncă extenuante

10 Iunie 2025, 12:33
Redacţia PiataAuto.md
După ieşirea la iveală a scandalului schemei de înmatriculare a maşinilor noi electrice şi vânzarea lor ulterioară ca maşini la mâna a doua, mai ieftine, cu scopul manipulării statisticilor şi a subvenţiilor, care a declanşat o anchetă uriaşă asupra a 4.000 dealeri şi producători auto din China, inclusiv BYD şi alţi producători mari, acum au prins curaj mai mulţi angajaţi BYD, care se plâng că sunt forţaţi să muncească gratuit un număr imens de ore suplimentare şi au condiţii de muncă extenuante, informează publicaţia chinezească CarNewsChina.
Foto: Intrarea în centrul de cercetare şi dezvoltare BYD

Conform acuzaţiilor ieşite la iveală acum, toţi angajaţii BYD din departamentele de inginerie şi dezvoltare sunt obligaţi să muncească câte minim 2 ore în plus, în afara programului, până la 20.00, fără a li se plăti nimic în plus. Asta înseamnă 40 de ore suplimentare neplătite pe lună, echivalentul a o săptămână normală de muncă în plus, în fiecare lună, pe care angajaţii trebuie să o presteze gratuit.
Angajaţii mai povestesc în mediul online că metoda prin care sunt obligaţi la muncă suplimentară e că, dacă nu sunt prezenţi la orele suplimentare, li se atribuie penalizări de performanţă, şi atunci nu-şi mai primesc salariul complet pe care-l au agreat în contractul de muncă.
Foto: Centrul de cercetare şi dezvoltare BYD, văzut de sus

Salariul normal la unitatea 12 a celor de la BYD, responsabilă de inginerie şi dezvoltate, ar fi de circa 2.500 yuani, sau 348 dolari, la care se pot adăuga bonusurile de performanţă şi conformitate, pentru prezenţa punctuală la muncă şi lipsa abaterilor, care pot aduce salariul la 4.000-5.000 yuani lunar, echivalentul a 556-716 dolari lunar. Dacă un angajat nu va fi prezent la orele suplimentare şi-i vor fi aplicate penalităţile, el nu poate primi mai mult de 278 dolari lunar, oricare ar fi performanţa lui în orele normale de muncă. Doar dacă e prezent la acele ore adiţionale, are şansa să primească salariul deplin, se menţionează în acuzaţiile angajaţilor chinezi faţă de BYD.
Angajaţii BYD se mai plâng că trebuie să-şi facă prezenţa în sistem de 4 ori pe zi. O întârziere de măcar un minut le va atrage penalităţi prin reţineri din salariu. O singură întârziere minimă e permisă pe lună.
Tot ei mai spun că sunt supravegheaţi în permanenţă de superiori care au grijă ca aceştia să fie deplin concentraţi la muncă şi să nu folosească niciun telefon mobil.
Pauza de masă e de o oră, oficial, însă rândul după mâncare durează 30 minute, după care pentru odihna propriu-zisă nu le mai prea rămână nimic, spun aceştia.
De asemenea, concediul de paternitate e permis doar pentru 7 zile, iar orice zi în plus poate duce la pierderea a orice alte bonusuri.
Angajaţii spun că BYD şi-ar forţa angajaţii la şi mai mult timp gratuit de muncă decât anterior ca efect al concurenţei enorme la preţuri, pe care o desfăşoară aceştia pe piaţa internă, cu maşini care au fost ieftinite în ultima perioadă, pentru a stimula cererea şi a face să pară că acuzaţiile cu înmatriculările false de maşini pentru manipularea statisticilor n-ar fi fost adevărate.
Cei de la BYD n-au răspuns deocamdată acestor acuzaţii şi ar urma să o facă în timpul apropiat, probabil, pentru că aceste acuzaţii sunt multe la număr şi multe din ele s-au viralizat în reţelele sociale chinezeşti, punând presiune publică pe imaginea producătorului. În acelaşi timp, producătorii chinezi au în ultimul timp şi practica de a da în judecată sursele de informaţii care li se par defăimătoare, deci rămâne de văzut care a fi reacţia BYD în acest caz şi dacă aceste acuzaţii se vor confirma sau nu.
1
1,338
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!