Au început testele de rezistenţă la podul peste râul Buzău, de pe autostrada A7 din România, cu deschiderea circulaţiei aşteptată în următoarele zile
23 Iunie 2025, 12:44 Redacţia PiataAuto.md
În noiembrie şi decembrie 2024, erau inaugurate primele segmente de pe autostrada A7, însă pe tronsonul Buzău-Focşani circulaţia era întreruptă la podul peste râul Buzău, de la Vadu Paşii, care nu era gata. Pe atunci, se promitea că în luna februarie, acesta va fi definitivat. Ei bine, acum, în luna iunie, acest pod a ajuns la etapa finală a testelor de rezistenţă, iar deschiderea circulaţiei este aşteptată în următoarele zile.
Podul este cel mai lung şi mai important de pe autostrada A7, având o lungime de 1.360 metri. Acesta traversează râul Buzău la est de municipiul cu acelaşi nume şi odată cu inaugurarea circulaţiei pe el, va fi deschis întregul tronson al autostrăzii A7 dintre Buzău şi Focşani, de 82,44 km.
În prima fază a testelor de acum au loc măsurările şi testările statice, care presupun amplasarea în diverse zone cheie ale podului a 8 camioane, încărcate la o masă totală de 40 tone fiecare, ceea ce rezultă într-o greutate concentrată de 320 tone.
Astfel se simulează diverse solicitări asimetrice la care ar putea fi supus podul în exploatare, făcându-se măsurări ale devierilor constatate. Anumite devieri şi deplasări verticale sunt absolut fireşti şi sunt prevăzute în proiectul tehnic, iar rolul aceste teste e să constate că devierile măsurate nu ajung la limitele maxime admise.
Camioanele folosite la aceste teste sunt cele ale constructorului care a efectuat lucrările pe acest, pod, asocierea dintre SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL şi Tehnostrade SRL.
Pentru unele măsurări camioanele vor fi amplasate în 4 rânduri, iar pentru altele — în 2 rânduri. Vor fi făcute măsurări atât cu camioanele staţionate, cât şi cu ele în mişcare, la viteze prestabilite.
A doua fază a testelor va fi cea dinamică, în care se vor induce vibraţii controlate în structură, cu scopul de a simula condiţii reale de trafic şi de a măsura reacţiile elementelor de structură ale podului.
Toate aceste teste vor dura mai multe zile, după care, până a sfârşitul lunii iunie, ar urma să fie deschisă circulaţia pe pod şi pe întreg tronsonul alăturat.