Deşi conduce o companie care produce hypercar-uri, Mate Rimac, şeful Rimac-Bugatti, şi-a cumpărat un VW Golf R32 clasic
3 Iunie 2025, 21:54 Redacţia PiataAuto.md
Mate Rimac e omul geniu din industria auto, care a reuşit să creeze una din cele mai inovative companii auto din lume, Rimac, în Croaţia, o ţară care nu avea nicio tradiţie de industrie auto. A reuşit să atragă investiţii de la Porsche şi a reuşit să conceapă cel mai puternic hypercar electric din lume Rima Nevera. Iar ulterior, grupul VW i-a dat marca Bugatti în gestiune şi coproprietate: Deşi a creat cel mai fascinant model electric din lume, a insistat ca pentru Bugatti să fie păstrată o formulă ce include şi un nou motor cu combustie şi tot datorită lui cei de la Cosworth au fost cooptaţi pentru a crea noul V16 care se regăseşte azi pe Toubillon. Acum, Mate Rimac, în rol său de şef al companiei Rimac-Bugatti, ar putea conduce un Rimac electric în fiecare zi, sau un Bugatti Tourbillon. Însă Mate şi-a cumpărat de curând un VW Golf R32.
Poate nu e maşina pe care vă aşteptaţi s-o conducă un şef al unei companii ce produce hypercar-uri, spune Mate Rimac. Dar eu o ador, şi am vrut-o încă de când aveam 19 ani.
Mate şi-a filmat maşina, ea fiind un Golf R32 din generaţia Mk5, care avea sub capotă un motor VR6 de 3,2 litri, care scotea 250 CP. Maşina avea tracţiune integrală şi prindea prima sută în 6,2 secunde. Ea putea avea o cutie manuală sau una DSG, iar Mate a găsit una cu DSG.
El spune că padelele de lângă volan nu sunt foarte directe şi informative şi ar prefera ceva mai tactil. De asemenea, spune că e clar că sistemul multimedia nu permite conectarea telefoanelor moderne şi beneficierea de funcţiile cu care ne-am obişnuit azi. Dar în plăcerea e condus, Golf R32 e superb, spune acesta.
Mate mai spune că i-ar fi interesant să facă într-o zi un restomod dintr-un asemenea Golf R32. Pe lângă asta, le aminteşte fanilor că îşi doreşte ca într-o zi să modifice şi un BMW E30 cu motor V10 de pe M5 E60 pe el. Apropo, toată istoria lui Mate Rimac în lumea maşinilor electrice a început atunci când i se stricase E30-ul pe care îl deţinea şi, neavând bani de a restaura un motor rar de la zero, s-a gândit să-l transforme într-o maşină electrică. Aşa că legătura lui cu E30 e una strânsă.
Şi legătura cu BMW e strânsă în general, întrucât acest Golf R32 nu e singura maşină clasică pe care o conduce Mate de zi cu zi. De fapt, maşina lui cotidiană până acum era un BMW M5 E39.
Şi asta e una din cele mai frumoase calităţi la un şef de companie auto — deschiderea spre a aprecia lucrurile frumoase făcute şi de alte companii, şi e alte generaţii de ingineri. La fel de apreciabilă e echidistanţa faţă de maşinile electrice şi cele de combustie, fără a exclude o categorie sau alta. Atunci când le înţelegi profund pe ambele, înţelegi că ambele tipuri de propulsie au loc în aceeaşi lume, poate pentru diverse scopuri şi pentru diverse stări de spirit.
Iar acum, Mate Rimac spune că savurează şi sunetul motorului legendar VR6 de pe acest Golf R32. Poţi vedea video-ul scurt cu acest VW Golf pe pagina lui de Instagram. Desigur, VW nu a putut să nu comenteze la postarea lui Mate Rimac, mulţumindu-i pentru alegerea inspirată.