După toate problemele majore de soft cu Volvo EX90, suedezii apelează la IT-iştii din India, cu filiale în România şi Polonia, pentru a le rezolva
19 Iunie 2025, 13:10 Redacţia PiataAuto.md
Acum mai bine de două luni, scriam că primele mii de exemplare ale modelului electric Volvo EX90 au o mulţime de probleme şi erori, despre care producătorul suedez spunea că ştie şi promitea să le rezolve. Aceste probleme i-au făcut pe suedezi să producă doar puţin peste 4.000 maşini într-un an la fabrica lor din SUA, iar multe din ele au fost livrate angajaţilor, pentru a observa aceste probleme şi a le raporta. Clienţii care au apucat să le cumpere au avut şanse mari să fie printre cei care au întâmpinat probleme grave la acest model. Ei bine, acum suedezii au anunţat că au apelat la IT-iştii din India, de la compania Tata Technologies, pentru a le rezolva problemele de soft. Iar compania indiană a confirmat că va lucra la modelele Volvo cu ajutorul specialiştilor săi din India, România şi Polonia.
Volvo a mers până acolo, încât să semneze un parteneriat strategic cu Tata Technologies, ceea ce-i va face principalii furnizori de soft pentru modelele Volvo de acum încolo. Prioritatea iniţială va fi rezolvarea problemelor de soft la EX90, şi desăvârşirea unui automobil definit de soft care să nu mai genereze erorile şi problemele de azi.
Ulterior, însă, indienii vor crea şi livra softul pentru toate celelalte modele Volvo. Cei de la Tata Technologies acordă şi servicii de inginerie digitală, prin care asistă întreg procesul de concepere a unui model nou, bazat pe softuri avansate, şi totodată pregătesc softuri pentru interacţiunile componentelor finale de pe maşinile lansate în producţie.
E adevărat că Tata Technologies are o experienţă mare în lumea auto şi e furnizor de servicii similare pentru mai mulţi producători, în special cei care fie sunt la început de cale, fie vor să externalizeze o parte din aceste elaborări complexe.
Compania e deţinută de Tata Group, având acelaşi proprietar ca şi Land Rover şi Jaguar, dar pe lângă livrarea serviciilor unor producători precum VinFast şi Tesla la început, în ultimii ani Tata Technologies a mai livrat servicii şi pentru McLaren, Ford şi GM şi are o companie comună cu BMW.
În România, Tata Technologies are o subsidiară localizată în Braşov, care e parte din ecosistemul de elaborări de soft al companiei indiene. O entitate similară există şi în Polonia.
Bineînţeles, indienii declară că sunt onoraţi de încrederea pe care Volvo Cars o are în ei şi declară că vor depune tot efortul pentru a susţine ambiţia Volvo pentru a dezvolta maşini inteligente, care să păstreze legendarele calităţi de siguranţă, şi totodată să ofere o experienţă de utilizator superioară.
Aşadar, de acum încolo cea mai mare parte a softului din modelele Volvo va fi scris în India, România sau Polonia, şi aici nu vorbim doar de multimedia, ci şi de tot softul de bază pentru dirijarea tuturor componentelor de propulsie, baterie, şi toate celelalte componente. La început, însă, va fi nevoie de o perioadă de lucru în regim de urgenţă pentru a depista şi corecta greşelile modelului actual şi de a rescrie eventual totul de la zero ca acesta să nu mai aibă problemele de azi.