Germanii au dezvăluit noua generaţie Audi Q3 cu un interior neaşteptat de simplist, dar cu motorizări diesel, benzină şi plug-in hibrizi

17 Iunie 2025, 11:02
Redacţia PiataAuto.md
Audi a dezvăluit noua generaţie a SUV-ului Q3, care rămâne unul compact în dimensiuni, dar adoptă o figură mult mai proeminentă şi bombastică, mai ales la partea frontală, unde vrea să facă impresia că ar fi dintr-un segment mai mare decât este.
Noul model adoptă noul stil de LED-uri de zi ce se face tot mai simţit în lumea auto, cu celule rectangulare care formează împreună figuri, după stilul anilor 80. Acest stil a fost demarat de modelele Hyundai Ioniq 5 şi Ioniq 6 şi a fost preluat apoi de mai mulţi producători auto ca o nouă tendinţă.
În cazul noului Q3, aceste elemente au rol doar de LED-uri de zi, în timp ce luminile principale din faţă sunt ascunse mai jos, pe lateral.
Blocurile optice spate sunt masive şi „separă vizual maşina în două jumătăţi”, după cum afirmă designerii Audi. Sunt blocuri neobişnuit de mari pentru Audi şi pentru un SUV compact.
Interiorul noului Q3 a neaşteptat de simplist în designul său, mai ales în designul interfeţelor celor două ecrane. S-a mers pe o interfaţă dominată de culori alb, gri şi negru, cu pătrate mari, probabil pentru o operabilitate mai bună. Însă a dispărut orice urmă de stil sofisticat Audi, care era prezent anterior în habitaclul tuturor modelelor.
Chiar şi cadranele de bord din faţa şoferului sunt simplificate atât de mult, încât aproape că se putea pune un ecran alb negru acolo. Toate informaţiile despre călătorie, spre exemplu, sunt amplasate într-un chenar alb, cu text negru, pe un fundal gri. Acel fundal are doar tahometrul pe centru şi rămâne cam pustiu în rest.
E un design atât de simplist, încât pare a fi generat de cea mai ieftină versiune a vreunei platforme de inteligenţă artificială, sau de cineva care s-ar fi inspirat de la interfeţele Windows 98 sau Windows XP, doar că a adaptat textele un pic mai mari. E atât de simplist, încât textele astea negre pe chenare contrastante albe plictisesc după doar 5 minute de privit la ele, darămite în procesul unei exploatări de ani de zile a acestei maşini.
Ca să ducă interiorul la un simplu absolut, Audi a aplicat un levier al transmisiei montat pe coloana de direcţie, ca la Mercedes-Benz. Pe tunelul central a rămas butonul de pornire a motorului, cel de volum al sistemului audio, şi frâna electronică de mână.
Pentru prima dată, Audi permite comandarea geamurilor duble pentru Audi Q3, pentru îmbunătăţirea confortului acustic la bord. Bancheta spate poate culisa longitudinal, iar portbagajul are un volum generos de 448 litri.
La nivelul motorizărilor, versiunea incipientă are un propulsor de TFSI de 4 cilindri cu 150 CP, de 1,5 litri, cu sistem mild hibrid. Există şi o motorizare diesel 2,0 TDI cu aceeaşi putere de 150 CP şi cuplu de 360 Nm, fără sistem mild hibrid.
Cea mai impresionantă e versiunea plug-in hibridă, de 272 CP, care poate fi încărcată la prize fast charge cu o putere de 50 kW şi care are o autonomie pur electrică de 119 km. Bateria acesteia are 25,7 kWh.
Din puterea de 272 CP, motorul cu combustie dezvoltă doar 177 CP, întrucât vorbim de acelaşi propulsor de 1,5 litri TFSI. Electromotorul livrează încă 85 kW sau 115 CP. În tandem, însă, puterea nu e cumulată, ci ajunge la 272 CP.
Va exista şi o motorizare 2,0 TFSI quattro, de 195 kW sau 265 CP. Putea spate a acestei motorizări e cuplabilă automat printr-un ambreiaj multi-disc, acţionat electrohidraulic. Motorizarea nu are vreun sistem mild hibrid integrat, deci va fi preferată de cei care vor mai multă putere, cu un motor cu combustie singular, fără vreun ajutor electric.
Foto: Producţia noii generaţii Audi Q3 la fabrica din Gyor, Ungaria
5
7,950
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!