Lada a lansat noul Azimut, primul său SUV din ultimii 30 de ani, care vrea să preia esenţialul de la Dacia Duster

19 Iunie 2025, 08:28
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul rus AvtoVAZ a lansat noua Lada Azimut, primul SUV al mărcii din ultimii 30 de ani încoace, de la lansarea de la mijlocul anilor 90 a lui Lada Niva 2132, versiunea alungită cu 5 uşi a originalei Lada Niva, lansate în 1977. Noul SUV e neaşteptat de modern în design pentru o Lada, iar proporţiile sale vor să preia esenţialul de la Dacia Duster şi chiar Bigster pe alocuri.
Lada nu anunţă cu exactitate dimensiunile noului SUV, specificând că ceea ce vedem aici e o versiune pre-producţie, care ar mai putea suferi mici modificări înainte de startul producţiei de serie, care ar urma să înceapă abia peste 1 an. Însă garda la sol a noului model a fost deja anunţată, ea fiind foarte generoasă, de 208 mm.
Noua Lada Azimut a fost dezvoltată pe parcursul ultimilor 3 ani, spun cei de la AvtoVAZ, iar platforma care a stat la bază e cea de pe Lada Vesta, dar ea a fost puternic modificată şi modernizată, mai spun aceştia. Toată suspensia spate a lui Azimut e diferită spre exemplu, faţă de Vesta.
Designul exterior aduce o linie înaltă a capotei, cu o grilă masivă, aproape verticală, şi cu fâşii de LED-uri ce amintesc de modelele Kia. Jantele sunt foarte mari pentru Lada, având 18 ţoli. Modelul va putea avea plafon panoramic şi chiar geamuri duble în faţă pentru o mai bună izolare fonică.
Interiorul pe care-l vedem în imagine pare generat digital cu stângăcie, întrucât are imperfecţiuni de poziţionare a unor elemente, dar Lada promite că asta va fi esenţa şi a habitaclului de serie.
Totuşi, modelul a fost prezentat ieri în Sankt Petersburg şi există şi fotografii realiste cu exemplarul dezvăluit.
Cadranele de bord sunt digitale, iar sistemul multimedia se anunţă a fi unul sută la sută rusesc, cu servicii digitale locale şi chiar un asistent virtual pe nume GigaChat.
Din imaginea interiorului putem vedea că Lada Azimut va putea avea şi o cutie automată. Gama de motorizări din start va fi constituită din două propulsoare pe benzină, de 1,6 litri şi 120 CP şi şi 1,8 litri şi 132 CP. Cutiile de viteze disponibile sunt una manuală de 6 trepte şi una automată CVT cu raport continuu variabil. În toate cazurile tracţiunea a rămâne a fi pe puntea faţă, fără vreo disponibilitate a unui sistem 4x4.
Ulterior, va exista şi un motor turbo de 150 CP nou, care va fi cuplat cu o cutie automată clasică, cu convertor de cuplu, spun cei de la AvtoVAZ. Nici acea versiunea nu va avea tracţiune integrală, însă.
Preţurile n-au fost deocamdată anunţate de AvtoVAZ, odată ce plasarea în producţie va avea loc abia peste un an. Însă e aproape sigur că noul model va fi cel mai scump în gama Lada, iar estimările aproximative sugerează că ar putea începe de la echivalentul a circa 29-32 mii dolari.
2
22,351
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!