Noul BMW iX3, primul SUV electric din epoca Neue Klasse, are 800 km autonomie şi poate încărca în 10 minute echivalentul a 350 km

12 Iunie 2025, 10:23
Ilie Toma
BMW e tot mai aproape de lansarea primelor modele electrice din gama Neue Klasse, iar asta îi face să dezvăluie treptat tot mai multe informaţii din ingineria şi parametrii acestor modele. În luna februarie, BMW a dezvăluit primele asemenea informaţii profunde, iar acum vine cu altele la fel de intrigante, care arată că noul SUV electric va avea o autonomie de 800 km în ciclu WLTP şi va putea încărca echivalentul a 350 km parcurşi în doar 10 minute, devenind astfel unul din modelele cu cea mai mare putere şi viteză de încărcare din afara Chinei.
Toate astea se datorează noii baterii, care va accepta 400 kW putere de încărcare, ceea ce e aproape dublu faţă de majoritatea modelelor electrice actuale BMW. Cifra de 400 kW depăşeşte şi puterea unor modele renumite pentru puterea mare de încărcare, precum cele de la Hyundai, Kia, Lucid sau Porsche!
Asta îi va permite modelului să încarce echivalentul celor 350 km parcurşi în doar 10 minute. Chiar dacă luăm în considerare că încărcarea începe de la 400 kW, dar coboară la o putere mai mică spre finalul celor 10 minute, o medie de 360 kW putere tot ar reuşi să pună în baterii circa 60 kWh de electricitate în cele 10 minute. Raportat la 350 km, asta ar însemna un consum de 17,15 kWh/100 km, deci totul e cât se poate de realist, chiar dacă admitem că, de facto, maşina ar pute doar 55 kWh în 10 minute, iar consumul omologat ar fi de 15,7 kWh/100 km în regim mixt.
Autonomia totală a modelului va ajunge până la 800 km în ciclu WLTP, ceea ce ar fi echivalent cu 900 km în ciclu chinezesc CLTC sau 400 mile/644 km în regim american EPA. Dacă e să estimăm un consum WLTP cuprins între 15,7 şi 17,15 kWh/100 km, bateria ar trebui să aibă o capacitate netă de circa 125-137 kWh, ceea ce sună ca o cifră neaşteptat de mare.
Germanii spun că densitatea energetică a noii baterii e cu 20% mai mare decât cele precedente. Noua baterie conţine celule cilindrice, integrate direct în carcasa bateriei, fără module, renunţându-se totodată la celulele prismatice de până acum.
Desigur, toată arhitectura noilor modele Neue Klasse se bazează pe tehnologia de 800V, inclusiv ăsta fiind unul din motivele pentru care iX3 poate atinge 400 kW putere de încărcare.
E curios că autonomia de 800 km, anunţată de germani, va fi valabilă pentru versiunea BMW iX3 50 xDrive, deci un model cu tracţiune integrală.
Iar despre motoarele noului model ştim deja din informaţiile din februarie că acestea vor fi motoare sincrone cu excitaţie electrică independentă (EESM) pe puntea spate şi motoare asincron cu curent alternativ pe puntea faţă (ASM). Asta le permite germanilor să nu depindă de pământuri rare, precum neodimul, pentru magneţii permanenţi ai electromotoarelor, ca în cazul motoarelor de tip PSM, cu asemenea magneţi.
BMW a confirmat acum că premiera oficială a noului iX3 va avea loc în septembrie, la salonul auto de la Munchen, iar startul producţiei la noua uzină din Debreţin, Ungaria, e programat pentru sfârşitul acestui an.
4
2,336
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!