Noul SUV electric chinezesc Xiaomi YU7 a fost vândut în peste 200.000 exemplare în primele 3 minute de la startul vânzărilor, marcând un record mondial
26 Iunie 2025, 23:19 Redacţia PiataAuto.md
Noul SUV electric Xiaomi YU7 e cel de-al doilea model al mărcii Xiaomi, după lansarea cu succes de acum un an şi jumătate a sedanului SU7, care a fost produs şi vândut în peste 200.000 exemplare anual, marcând un succes sonor şi nemaivăzut pentru un prim model de maşină al unui producător. Însă acele cifre par acum aproape infime, după ce azi a fost dat startul vânzărilor celui de-al doilea model, SUV-ul YU7, care a înregistrat vânzări de peste 200.000 exemplare în primele 3 minute de la activarea acestora.
Modelul era foarte aşteptat de public, mai ales după ce în luna mai fuseseră dezvăluite datele tehnice ale acestuia, în toate cele 3 motorizări disponibile. Însă nici cele mai optimiste estimări nu prevăzuseră ceea ce s-a întâmplat azi.
La doar 3 minute de la startul vânzărilor cifra de tranzacţii de cumpărare confirmate online a trecut de 200.000 exemplare! E un record mondial absolut pentru cea mai mare cifră de vânzări obţinută vreodată de vreo maşină în primele clipe de la lansare! Şi nu vorbim de rezervări cu vreun avans de 100 dolari, cum face Tesla, ci de cumpărări efectiv ale maşinii, doar că livrarea ei va trebui aşteptată.
Mai mult ca atât, la o oră după startul vânzărilor, cifra a crescut la 289.000 exemplare vândute. E o cifră mai mare decât producţia anuală a sedanului SU7, pe care SUV-ul YU7 a adunat-o într-o oră!
Iar partea şi mai curioasă e că noul SUV Xiaomi nu e foarte ieftin, costând de la echivalentul a 35.300 dolari în China, cu doar 1.400 dolari mai ieftin decât Tesla Model Y, cu care concurează direct.
Deci, chinezii de la Xiaomi au ajuns să-i bată pe cei de la Tesla din prima oră de vânzări fără a jongla cu vreun avantaj de preţ mult mai mic. Vedem o schimbare majoră de paradigmă, deci, când un model concurent chinez poate învinge deja Tesla şi orice alt model doar prin design, inginerie şi parametri, fără a miza pe preţ mai ieftin.
Şeful Xiaomi, Lei Jun, a anticipat anterior că YU7 va devenit de circa 3 ori mai popular decât SU7, un model care se bucură deja de succes admirabil, iar producţia viitoare a aşteptată să se desfăşoare în raport de 3:1 pentru YU7, faţă de SU7.
Atunci când s-a lansat sedanul SU7, el a atins 50.000 comenzi în primele 27 minute şi 90.000 comenzi în primele 24 ore. Deci, e absolut clar că noul model zdrobit toate recordurile anterioare.
Noul SUV are o autonomie de până al 835 km şi poate veni cu tracţiune spate sau integrală, cu puteri cuprinse între 320 CP şi 691 CP. Toţi parametrii tehnici şi dinamici ai noului Xiaomi YU7 i-am descris într-un articol dedicat, în momentul anunţării lor, în luna mai.
E forte probabil că noul model va aduna şi cifre şi mai impresionante la încheiere primelor 24 ore de la statul vânzărilor. E cert, însă, că acest record va rămâne în istorie.