O tânără din SUA a închiriat o Toyota Corolla fără asigurare adiţională şi a fost prinsă de o ploaie cu grindină, iar acum compania îi cere o sumă exorbitantă

10 Iunie 2025, 11:14
Redacţia PiataAuto.md
Închirierea unei maşini pentru vacanţă sau pentru o scurtă călătorie cu alt scop poate fi epuizantă prin multitudinea de condiţii şi suprataxe adiţionale, care sunt propuse pe lângă închirierea de bază, multe din ele vizând tot felul de asigurări adiţionale, condiţiile cu text ale cărora trebuie citite atent. Multe din ofertele de închirieri au taxe adiţionale pentru şoferi tineri, iar majoritatea aplică şi o limită iniţială de bani pe care şi-o asumă şoferul în cazul unor daune mai mari, blocând eventual acei bani pe card, sub forma unei garanţii. Ei bine, o tânără de 23 ani din SUA, pe nume Faith, şi-a povestit de curând istoria sa pe reţelele sociale, istorie ce pare să depăşească limitele imaginaţiei despre costurile pe care ar fi firesc să le suporte cineva care închiriază o maşină, după cum informează publicaţia Motor1.
Tânăra spune că a închiriat o Toyota Corolla şi a ales un tarif fără asigurări adiţionale, de la o companie numită Enterprise. Ea are mai puţin de 25 de ani, motiv din care taxele acestor asigurări adiţionale i se păruseră prea scumpe, ea fiind considerată dintr-o categorie de risc ridicat, pentru că şi aşa plătise taxa standard, plus 340 dolari pentru 3 zile în calitate de „taxă pentru şoferi tineri”.
Dacă ai fi ales asigurarea adiţională, ar mai fi trebuit să plătească încă 40-50 dolari pe zi, ceea ce nu-şi mai permitea să facă, pentru că preţul închirierii ar fi ajuns la cifre absurde deja.
Ei bine, în timpul călătoriei ei cu maşina închiriată, ea a nimerit într-o perioadă de ploi intense în Oklahoma. Maşina era parcată afară, alături de locul ei de cazare, când a venit şi o ploaie cu grindină. Grindina a afectat metalul Toyotei, lăsând multiple mici adâncituri.
Când a întors maşina înapoi la compania de închirieri, cei de acolo i-au spus că garanţia de 1.000 dolari nu-i va fi întoarsă, din cauza daunelor. A fost un prim pas dureros pentru ea, dar aproape că era gata să-l accepte.
Însă apoi a primit o scrisoare prin poştă, unde i se cere o despăgubire de 10.000 dolari pentru daunele pe care le-a suferit maşina, scrisoarea fiind însoţită de multiple fotografii cu daunele maşinii, spune ea. Motivul acestei cereri uriaşe de bani e că maşina nu avea activată protecţia suplimentară, deşi bunul simţ ne sugerează că o asemenea protecţie de calamităţi naturale ar fi trebuit să fie în cea mai elementară formă de asigurare.
Tânăra spune că cererea de a acoperi încă 10 mii dolari e peste capacităţile ei financiare şi ale soţului ei, şi îi numeşte pe cei de la compania de asigurări drept nişte „escroci”, pentru că şi aşa au luat un preţ uriaş pentru închiriere, iar acest preţ nu include măcar daunele provocate de fenomene pe care ea nu le putea controla. Dacă maşina se afla în parcarea lor în acea perioadă, ploaia cu grindină ar fi deteriorat-o oricum, mai spunea ea. Îi sfătuieşte mai ales pe cei tineri să opteze neapărat pentru asigurarea completă, iar dacă nu-şi pot permite, atunci să nu închirieze deloc.
Presa americană a contactat compania Enterprise pentru o reacţie, iar aceştia au menţionat că „de multe ori, clienţii au impresia că dacă pe perioada închirierii se întâmplă ceva cu maşina care nu e cauzat din vina lor, asta n-ar fi responsabilitatea lor. De fapt, clienţii sunt responsabili financiar de integritatea maşinii, şi-şi pot reduce această responsabilitate prin achiziţionarea de asigurări suplimentare, pe noi le punem la dispoziţia lor”. Deci, compania practic a confirmat situaţia şi a indicat că dacă nu se optează pentru asigurări suplimentare, cel care închiriază maşina e responsabil, indiferent dacă daunele vin sau nu din vina sa.
Ei bine, acest caz din SUA pare dus la extrem, pentru că în Europa, de obicei, majoritatea companiilor de închirieri par să aibă o asigurare minimă de daune majore, cu o franciză amare aplicată şi doar dacă se doreşte reducerea acesteia pot fi minimizate riscurile. Dar foarte multe companii de închirieri au şi în Europa zeci de excepţii diferite, scrise cu text mărunt, precum cele în care nu ţi se acoperă daunele din neglijenţă sau în anumite regiuni ale unei ţări, sau pentru anumite componente ale unor maşini.
Deci, concluzia finală ar fi ca, mai ales în sezonul estival al vacanţelor şi închirierilor de maşini, să se citească întotdeauna condiţiile complete, ca să înţelegi riscurile pe care ţi le asumi. Şi, desigur, dacă e posibilă o variantă cu asigurare completă, ea ar fi cea preferabilă.
3
25,153
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!