Problemele Volvo se acutizează, acum şi modelele electrice au scăderi semnificative de vânzări

4 Iunie 2025, 22:43
Redacţia PiataAuto.md
Dintr-un producător exemplar de progresiv, cu vânzări excelente de modele electrice, Volvo s-a transformat în doar câteva luni într-un producător aflat în regim de criză acută, care încearcă să minimizeze efectele acestea şi să-şi gândească planuri de salvare. Volvo a încheiat anul 2024 cu vânzări record la nivel general, iar maşinile pur electrice ajunseseră la 23% din vânzările totale globale. Acum, însă, în 2025, Volvo are scăderi semnificative, şi cele mai afectate sunt modelele electrice.
În 2024, Volvo a vândut 763.389 automobile la nivel global, 175.194 dintre ele fiind pur electrice. În luna decembrie, spre exemplu, Volvo a vândut 73.804 maşini, dar decembrie e întotdeuana o lună mai bună de vânzări.
Însă şi într-o lună mult mai amorfă, precum februarie, Volvo a vândut în acest an 50.662 maşini. Se atestau deja primele scăderi accentuate la modele electrice, însă modelele mild hibrid cu combustie şi plug-in hibrid crescuseră, aşa că februarie fusese încă o lună de creştere faţă de februarie anul trecut, cu +1%.
Luna mai, însă, are scăderi mult mai mari. Volvo şi-a scăzut vânzările tuturor tipurilor de propulsie, iar scăderea generală a fost de -12%, faţă de mai anul trecut, situându-se la 59.822 exemplare. Maşinile electrice, însă, au avut cea mai drastică scădere, de -27%, o scădere dureroasă pentru un producător care se mândrea până de curând cu vânzări excelente la acest capitol.
Paradoxul e că aceste scăderi se întâmplă chiar dacă Volvo a plasat noul EX30 în producţia de serie în Europa, la uzina din Ghent. Aparent, modelul ar fi trebuit să fie favorizat de producţia locală, dar cifrele arată deocamdată o scădere drastică a electricelor Volvo.
Desigur, situaţia nu e ajutat deloc de faptul că producţia lui EX90 e foarte lentă, în număr mic. Iar modelele electrice precum EX40 şi derivatele lui sunt ceva mai de demult pe piaţă şi-şi pierd din atractivitate. Aşadar, în luna mai Volvo a vândut doar 12.391 maşini electrice în toată lumea.
Chiar dacă analizăm suma vânzărilor din primele 5 luni, ele ajung la doar 56.537 exemplare, ceea ce e cu -22% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În luna mai au scăzut şi modelele plug-in hibrid Volvo, cu -11%. Şi au scăzut şi cele cu combustie şi sisteme mild hibrid, dar mai puţin, cu -5%.
Volvo XC60 continuă a fi cel mai vândut model Volvo, cu 19.408 exemplare vândute în mai, mai mult decât toate modelele electrice la un loc. Volvo XC90 a fost vândut în 8.794 exemplare. Ambele modele, însă, sunt în scădere, semn că şi recentele facelift-uri au un efect limitat.
De la o cotă de 23% ce le revenea electricelor în 2024, în mai 2025 cota acestora a scăzut la 21% a Volvo.
Prin urmare, sunt timpuri foarte tumultoase pentru Volvo. Cel mai probabil, vânzările de maşini electrice ar putea să se mai revigoreze în următoarele luni, datorită lui EX30 în Europa. Însă Volvo suferă de o problemă dublă în care modelele electrice au cam întârziat, inclusiv EX90, iar cele cu combustie au cam îmbătrânit în gamă. Poate noul XC70 plug-in hibrid a salva situaţia măcar parţial, când va ajunge pe piaţă, dar sunt şanse mai mici să o facă în Europa. Iar modele absolut noi nu vor apărea prea curând, odată ce chinezii au decis concedierea unui număr mare de ingineri şi designeri Volvo, suspendarea dezvoltării de modele noi în Suedia şi mutarea multor din aceste activităţi în China, în mâinile celor de la Geely.
2
2,344
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!