Producătorul chinez Nio şi-a anunţat planurile de a se lansa în România şi alte 6 ţări europene

4 Iunie 2025, 08:31
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez Nio, cel care şi-a făcut un renume în ultima perioadă datorită modelului ET9, cu suspensie hidropneumatică, capabil să traverseze o serie lungă de denivelări cu 5 etaje de pahare pline pe capota sa, şi-a anunţat acum planurile de a se lansa în România şi alte 6 ţări europene. Anunţul vine după ce acum ceva timp şi BYD şi-a lansat oficial prezenţa în România.
Nio e prezent deja în unele ţări nordice din Europa, precum Norvegia, Suedia, Danemarca, Germania şi Olanda. Acum chinezii panifică lansarea pe 7 pieţe noi — România, Ungaria, Polonia, Cehia, Austria, Luxemburg şi Belgia. Anunţul oficial al celor de la Nio a fost făcut pe platforma X şi Weibo.
Odată cu acest anunţ, Nio a confirmat că lansarea va presupune nu doar marca Nio, ci şi Firefly, compusă deocamdată dintr-un singur model electric compact, despre care scriam acum câteva săptămâni că e lansat în primul rând pentru a fi popular în Europa.
Şi marca Nio are o gamă mult mai largă de modele decât arhicunoscutul ET9. Pe lângă el, în Norvegia, spre exemplu, e vândut sedanul ET5 şi break-ul ET5 Touring, dar şi sedanul ET7.
Foto: Nio ET5 Touring

De asemenea, Nio are în Norvegia 3 SUV-uri — EL6, EL7 şi EL8. Toate modelele Nio sunt exclusiv electrice, cu baterii, fără alte tipuri de propulsie.
Pe noile pieţe, inclusiv România, oferta iniţială din gama Nio ar urma să fie compusă de cele două modele ET5 în caroserie sedan şi break, precum şi SUV-urile EL6 şi EL8. Limuzina ET9 nu e disponibilă deocamdată în Europa.
Foto: Nio EL8, cel mai mare din gama Nio

Producătorul chinez s-a făcut cunoscut şi prin staţiile sale de schimb rapid al bateriilor pentru maşinile sale electrice, unde o maşină poate intra şi în decurs de până la 5 minute îi e schimbată automatizat bateria.
În China, aceste staţii realizează deja şi peste 100.000 de schimburi de baterii pe zi, economisind timpul proprietarilor în călătorii lungi. În Europa există mult mai puţine staţii de acest tip, dar şi ele sunt funcţionale, iar cei de la Nio au şi o mică fabrică în Ungaria pentru construcţia părţilor lor componente, cu ideea de a dezvolta o asemenea reţea şi în Europa.
Nio a devenit o marcă apreciată în ţările nordice în care a fost lansată, înregistrând vânzări decente, în pofida poziţionării sale premium pe piaţă. Mai mult ca atât, în capitala Norvegiei, spre exemplu, până şi operatorul Oslo Taxi rulează cu modele Nio, decizia fiind motivată mai ales de faptul că există staţiile de schimbare rapidă a bateriilor, care le pot salva timp şoferilor în zilele când au distanţe mai mari de parcurs.
3
1,112
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!