Renault Symbioz şi Espace primesc motorizări hibride noi de la Horse, graţie cărora vor avea consum între 4,3 şi 4,8 litri/100 km

16 Iunie 2025, 14:02
Redacţia PiataAuto.md
Renault a descoperit cheia succesului în ultimii ani cu motorizările hibride pe care le aplică pe modelele sale, acestea combinând motoare cu combustie relativ simple cu componente de propulsie electrică foarte raţional echilibrate, graţie cărora rezultatul final nu e foarte departe de hibrizii mai sofisticaţi ai celor de la Toyota. Tocmai de asta, Renault şi-a câştigat deja poziţia a doua în clasamentul vânzărilor de modele hibride în Europa, iar asta i-a determinat pe francezi să lanseze acum motorizări hibride noi pentru modelele Symbioz şi Espace.
Noile motorizări vin de la Horse, compania pe care Renault o deţine împreună cu Geely şi Aramco, ea fiind cea responsabilă în ultimii ani de motoarele cu combustie şi motorizările hibride ale francezilor.
Noile motorizări hibride sunt de generaţie nouă, spun francezii, adăugând ceva mai mult rafinament şi avans tehnologic faţă de prima generaţie hybrid E-Tech, lansată în 2020 pe modelele Captur, Clio şi Megane.
În cazul lui Renault Symbioz, noul sistem hibrid are o configuraţie care aminteşte de Dacia Duster, dar are şi diferenţe majore de putere şi tensiune de operare. Noul sistem combină un motor pe benzină, de 1,8 litri, care va înlocui precedentul propulsor de 1,6 litri de pe Symbioz hibrid. Noul motor cu 4 cilindri poate dezvolta 109 CP şi 172 Nm de unul singur.
Ca şi motoarele cu combustie Toyota din sistemele hibrid, noul propulsor rulează în ciclu Atkinson, permiţând o deschidere diferită a supapelor pentru o combustie mai eficientă. Ciclul Atkinson întârzie închiderea valvelor de admisie pe o parte din faza de compresie. Asta permite ca o parte din amestec să fie evacuat înapoi în galeria de admisie şi să intre în cilindru în următorul ciclu. Beneficiul pentru eficienţă nu vine de aici, ci din faptul că datorită acestui fapt faza de compresie efectivă, după închiderea valvelor de admisie, devine mai scurtă decât cea de combustie şi expansiune, iar astfel motorul are de învins forţa de reacţiune a comprimării fiecărui cilindru pe o distanţă mai scurtă, ceea ce înseamnă mai puţină energie consumată pe acest proces. Tot acest proces mai are şi alte mici beneficii auxiliare, dar pe total asta măreşte randamentul termic al unui motor cu combustie.
Noul sistem hibrid de pe Renault Symbioz combină acest nou propulsor de 1,8 litri în ciclu Atkinson cu două electromotoare — unul de 50 CP şi 205 Nm, care-şi poate lira puterea către roţi şi poate servi drept generator electric pentru recuperarea energiei, şi altul de 20 CP, cu rol de alternator şi schimbare a treptelor de transmisie. Integrarea acestui motor în cutia de viteze permite renunţarea la ambreiaj, cu funcţiile acestuia dirijare de cele două electromotoare în tandem.
Ambele motoare sunt alimentate de la o baterie de 1,4 kWh, care operează la 280V, deci la o tensiune mai mare decât pe Dacia Duster. Puterea maximă a acestui sistem de pe Renault Symbioz e de 160 CP, iar consumul WLTP e de 4,3 litri/100 km.
Celălalt sistem hibrid, de pe Renault Espace, e o evoluţie a ceea ce mai există şi pe alte modele Renault şi combină un motor cu combustie de 1,2 litri turbo, în 3 cilindri, cu două electromotoare. Motorul cu combustie dezvoltă 130 CP şi 205 Nm.
Unul din electromotoare are 70 CP şi 205 Nm şi-şi poate trimite forţa spre roţi, iar celălalt are rol similar de pornire a motorului şi schimbarea treptelor, fiind capabil de 25 CP şi 50 Nm. Puterea totală a sistemului e de 200 CP. Cu acest sistem hibrid, Renault Espace poate livra un consum de 4,8 litri/100 km.
3
4,737
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!